۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۳۱۷۸۳۱
ایندیپندنت:

تلاش‌ عربستان و ترکیه در قبال سوریه راه به جایی نمی‌برد

خبرگزاری رسا ـ روزنامه انگلیسی ایندیپندنت امروز یکشنبه در مقاله ای به بررسی سیاست تهدید آمیز عربستان و ترکیه در قبال سوریه پرداخت و نوشت که این دو کشور به تنهایی آمادگی عملیاتی زمینی در سوریه را ندارند.
 عربستان و ترکيه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه ایندیپندنت در مقاله خود با عنوان "مشکل تشکیل ائتلافها" نوشت: جنگ در سوریه به اوج خود رسیده است.

 

این روزنامه افزود: ارتش سوریه با پشتیبانی هوایی جنگنده‌های روسیه در نبرد علیه معارضان مسلح (تروریستها) در منطقه حلب و قطع پشتیبانی از آنها از طرف ترکیه، دستاوردهای میدانی کسب می کند.

 

به نوشته این روزنامه، "کُردهای سوری با حمایت هوایی آمریکا با داعش می جنگند".

 

روزنامه ایندیپندنت افزود: سیاست عربستان و ترکیه سرشار از تهدیدات است. ترک‌ها و سعودی‌ها همواره تلاش می‌کنند که آمریکا را برای اعزام نیرو به منظور نبرد در سوریه متقاعد کنند اما خودشان به تنهایی آمادگی به راه انداختن جنگی داخلی ندارند".

 

این روزنامه نوشت: "هدف از دخالت ترکیه، کُردها و یگان‌های کُرد سوری خواهد بود که بزرگترین هم پیمان آمریکا در جنگ علیه داعش هستند".

 

روزنامه ایندیپندنت تصریح کرد: "آمریکایی‌ها و روس‌ها امروز نقش نظامی مهمی را در سوریه بازی می‌کنند". به عقیده این روزنامه، ""عربستان و ترکیه بسیار دیر پیوسته اند اما این بدان معنا نیست که آنها برای هرگونه دخالتی تلاش نخواهند کرد"./982/ب103/د

ارسال نظرات