۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۹
کد خبر: ۳۱۸۱۱۱

رسانه‎های صهیونیستی از تشکیل گروه‎های نظامی از سوی حماس خبر دادند

خبرگزاری رسا ـ رسانه‎های صهیونیستی تصریح کردند که نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی اخیرا مانع از قاچاق پهبادهایی به غزه شده اند.
نظاميان حماس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، رسانه های صهیونیستی خاطرنشان کردند: نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی اخیرا مانع از قاچاق پهبادهایی به غزه شده اند. در همین حال برخی رسانه ها نیز از کشف یک گروه مسلح وابسته به حماس در قدس اشغالی که در حال طرح ریزی برای ترور بنیامین نتانیاهو و حمله به شهرک های صهیونیست نشین بودند خبر می دهند.

 

نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی روز گذشته در گذرگاه کرم ابو سالم مانع از قاچاق هواپیماهای بدون سرنشین پیشرفته به باریکه غزه شدند. صهیونیست ها مدعی شده اند که این هواپیماها قرار بود به دست گروه های مسلح فلسطینی در غزه برسد.

 

همچنین برخی منابع در وزارت جنگ رژیم صهیونیستی گفته اند که این پهبادها در یک کامیون اسرائیلی که حامل اسباب بازی کودکان بود جاسازی شده بود و پس از بازرسی انواع مختلفی از پهبادهای جاسازی شده در آن کشف شدند.

 

این روزنامه تصریح کرد که این اولین بار نیست که فلسطینیان قصد قاچاق پهباد به داخل نوار غزه از طریق گذرگاه کرم ابو سالم را دارند، زیرا در هفته های گذشته نیز چنین اقدامی از سوی فلسطینیان انجام شده است.

 

روزنامه مذکور اشاره کرد که گروه های مسلح در غزه از این پهبادها برای تصویربرداری از اماکن و پایگاه های امنیتی رژیم صهیونیستی و جمع آوری اطلاعات مهم و حساس از آن استفاده می کنند.

 

روزنامه اسرائیل الیوم تاکید کرد که مقامات رژیم صهیونیستی تحقیقاتی را برای شناسایی افرادی که در قاچاق این پهبادها به غزه دست داشته اند، آغاز کرده اند.

 

از سوی دیگر، خبرنگار پایگاه خبری عبری زبان والا نیز تصریح کرد که سازمان شاباک اخیرا یک گروه مسلح 6 نفره وابسته به حماس را که در حال طرح ریزی برای ترور بنیامین نتانیاهو در یکی از معابد یهودی واقع در قدس اشغالی بود، را شناسایی و بازداشت کرده است.

 

یهوشاع براینر مدعی شد که این گروه وابسته به حماس که اخیرا اعضای آن بازداشت شده اند، اتاقی را برای مخفی کردن مجریان عملیات های مقاومتی و یک کارگاه ساخت مواد منفجره برای خود دست و پا کرده بود و برخی طرف ها در رام الله این گروه را حمایت مالی می کردند.

 

در دادخواست تنظیم شده علیه این افراد آمده است که آن ها قصد ترور نتانیاهو را داشته اند.

 

فرمانده این گروه احمد عزام جوان ساکن روستای یاسوف در کرانه باختری است که طی سال های اخیر در شهرک ابو دیس در قدس اشغالی سکونت داشته است.

 

پایگاه عبری زبان والا تصریح کرد که عزام مراحل زیادی را برای ایجاد زیرساخت های حماس در شرق قدس طی کرده بود و از نظر مالی و نظامی مورد حمایت رهبران حماس در نوار غزه بود.

 

منبع مذکور اظهار داشت که این گروه مسلح در حال طرح ریزی برای ربودن صهیونیست ها، اجرای عملیات های شهادت طلبانه و بمب گذاری در مناطق صهیونیستی بود و به مرحله تعیین اماکن بمب گذاری رسیده بود که یکی از این اماکن معبدی یهودی بود که نتانیاهو و بسیاری از شخصیت های بارز صهیونیستی به آنجا می رفتند.

 

خبرنگار پایگاه خبری والا تصریح کرد که هدف اصلی این گروه اجرای عملیات های مسلحانه در ورودی های شهرک های صهیونیست نشین در کرانه باختری بود./994/ب102/د

ارسال نظرات