۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۷
کد خبر: ۳۱۸۱۶۴

بررسی و تبیین «نقش دعا و زیارت در بهداشت روان» در یک کتاب

خبرگزاری رسا ـ انتشارات آستان قدس رضوی برای نخستین بار کتاب «نقش دعا و زیارت در بهداشت روان» بر اساس منابع غنی مذهبی و روش های علمی را چاپ و به بازار نشر کشور عرضه کرد.
بررسي و تبيين «نقش دعا و زيارت در بهداشت روان»

 

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، بر اساس تحقیقات و پژوهش های علمی و آماری صورت گرفته، به سادگی می توان به اهمیت اثرات زیارت و دعا برای دستیابی به بهداشت روان، درمان بیماری های روانی و اختلالات رفتاری پی برد.

در این راستا انتشارات آستان قدس رضوی برای نخستین بار نسبت به چاپ و انتشار کتاب «نقش دعا و زیارت در بهداشت روان» اقدام کرده که طی آن اثر دعا و زیارت بر انسان‌ها و نقش آن را در ایجاد امنیت روانی، احساس هم‌دلی، کاهش اضطراب و افسردگی و نیز افزایش امید به زندگی بررسی می‌کند.

این کتاب از سوی سیدکامران علوی و هما کاظمی مبتنی بر منابع غنی مذهبی به عنوان سرچشمه بسیار مهم در تعذیه علوم مختلف از جمله علوم رفتاری و روانی و همچنین روش های علمی و اثبات شده به رشته تحریر درآمده است.

در کتاب «نقش دعا و زیارت در بهداشت روان» زیارت و دعا به ‌عنوان دو شیوه‌ متداول مذهبی که آثار روان‌شناختی زیادی روی فرد به جا می‌گذارند، بررسی می شود چراکه با احساس امنیتی که در فرد ایجاد می‌کند، دو فرآیند مهم روانشناختی اعم از پالایش روانی و حل مسئله و بینش را در روان افراد به انجام می‌رساند.

این اثر تازه منتشره توسط «به نشر» در قطع رقعی کوتاه با شمارگان 500 نسخه به چاپ و انتشار رسیده که با قیمت 65 هزار ریال در اختیار علاقه‌مندان به مسائل روان‌شناختی قرار گرفته است.

علاقه مندان به تهیه کتاب «نقش دعا و زیارت در بهداشت روان» و همچنین مشاهده و تهیه سایر محصولات انتشارات آستان قدس رضوی می توانند به نشانی اینترنتی www.behnashr.com  و یا فروشگاه های سطح شهر مشهد و نمایندگی های سراسر کشور مراجعه کرده و یا از طریق سامانه پیامکی به شماره 30003209 با این انتشارات تماس برقرار کنند./1308/د102/ق

منبع: به نشر

ارسال نظرات