۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۳۱۸۲۵۹

برپایی نخستین جلسه شورای نظارت و ارزیابی نمایشگاه کتاب تهران

خبرگزاری رسا ـ نخستین جلسه شورای نظارت و ارزیابی بیست‌و‌نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور رئیس و اعضا شورا، در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
  نمايشگاه کتاب تهران

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نخستین جلسه شورای نظارت و ارزیابی بیست‌و‌نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور رئیس و اعضا شورا، دوشنبه (3 اسفند) در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

 

همایون امیرزاده، رییس شورای نظارت و ارزشیابی بیست‌و‌نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در این جلسه عنوان کرد: این شورا به‌عنوان ساختاری جدید همزمان با ادامه روند واگذاری امور نمایشگاه به تشکل‌های نشر، نخستین‌بار ایجاد شده است. 

 

وی افزود: قانون «اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» و «ضوابط اجرایی بر نشر کشور» که مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است، چنین مطالبه‌ای باهدف نظارت بر فرآیندهای اجرایی و محتوایی نمایشگاه را اقتضا می‌کند. روح حاکم بر شورای نظارت و ارزیابی، استمرار نظارت عالیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر فعالیت‌های قابل‌واگذاری به صنوف و تشکل‌های مربوطه است.

 

امیرزاده اجرای اسناد بالادستی در حوزه فرهنگ را زمینه‌ساز تشکیل این شورا اعلام کرد و گفت: در سالیان گذشته شاهد خلاءهایی در بخش نظارت بودیم و حتی چندگانگی نیز در نظارت و ارزیابی فعالیت‌های نمایشگاه احساس می‌شد. به همین دلیل پیشنهاد تشکیل چنین شورایی با حضور نمایندگانی از تشکل‌های نشر و نمایندگان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح و منجر به تشکیل این شورا شد.

 

رئیس شورای نظارت و ارزشیابی بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به ساختار این شورا، گفت: این شورا زیر نظر رئیس نمایشگاه کتاب تهران انجام وظیفه خواهد کرد و بر روی آثار ارائه‌شده از ناشران داخلی و خارجی در نمایشگاه و برنامه‌ها و فعالیت‌های کمیته‌های مختلف، نظارت محتواییخواهد داشت.

 

در ادامه این جلسه، پیش‌نویس آیین‌نامه شورای نظارت و ارزیابی مطرح شد و اعضا به اعلام‌نظر درباره آیین‌نامه‌ها پرداختند.

 

در نخستین جلسه شورای نظارت و ارزیابی بیست‌و‌نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، نیکنام حسین‌پور، محمود آموزگار، محمدمهدی داوودی‌پور، محمد سلگی، محمودرضا برازش، علی فریدونی و محسن عموشاهی حضور داشتند.

 

بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 15 تا 25 اردیبهشت‌ماه در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار خواهد شد./998/د102/ق 

منبع: ستاد خبری بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

ارسال نظرات