۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۱
کد خبر: ۳۱۸۳۲۹

ممانعت پلیس باکو از برگزاری مراسم عزاداری ایام فاطمیه

خبرگزاری رسا ـ همزمان با ایام فاطمیه، پلیس جمهوری آذربایجان از مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) در نارداران در حومه باکو جلوگیری کرد.
پليس باکو

 

به گزارش خبرگزاری رسا، پلیس باکو از برگزاری مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در حسینیه واقع در مرقد مطهر رحیمه خاتون (س) از خواهران امام رضا ع در نارداران جلوگیری کرد.

 

بر اساس این گزارش ، نیروهای پلیس با حضور در حسینیه امامزاده رحیمه خاتون (س) ، مردان و زنانی را که برای عزاداری سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در حسینیه جمع شده بودند، به اجبار از حسینیه بیرون کردند.

 

منابع ناردارانی به پایگاه «خبرمن» گفتند: ریش سفیدان ناردارانی، اهالی عزادار را به آرامش دعوت کردند و عزاداران نیز به هنگام خروج اجباری از حسینیه، از ظلم ظالمان به حضرت زهرا (س) شکایت می کردند.

 

نوری، از ریش سفیدان نارداران و رییس اسبق حزب اسلام این کشور اعلام کرد: نیروهای پلیس در شامگاه دوشنبه 22 فوریه، از ادامه مجلس عزاداری حضرت فاطمه زهرا (س) را در حسینیه بی بی رحیمه (س) جلوگیری کردند.

 

وی گفت: این مجلس عزاداری با حضور حاج موسی قاسم اف، امام جماعت حسینیه که اخیرا از طرف اداره دولتی مسلمانان قفقاز به این مقام تعیین شده ، برگزار شده بود. اما، به هنگام مرثیه خوانی، نیروهای پلیس از ادامه مراسم جلوگیری کردند و شرکت کنندگان را پراکنده کردند.

 

پیش از این نیز در آستانه اربعین حسینی نیروهای امنیتی جمهوری آذربایجان با حمله به مجلس عزاداری حسینی در نارداران پنج نفر از شیعیان را شهید و ده ها نفر را مضروب و بازداشت کردند که حجت اسلام طالع باقرزاده رییس اتحاد مسلمامان جمهوری آذربایجان که به شیخ نمر آذربایجان معروف است، از جمله بازداشت شدگان بود.

 

به دنبال آن محاصره نارداران از سوی قشون وزارت کشور جمهوری آذربایجان شروع و تمامی نمادهای شیعی از کوچه و معابر نارداران جمع آوری شد.

 

پیش از این نیز پلیس جمهوری آذربایجان مانع برگزاری مراسم روز غدیر توسط حزب اسلام در باکو شده بود.

 

این در شرایطی است که الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان در آستانه سفر خود به ایران در مصاحبه با بخش رسانه ای سفارت کشورمان و در پاسخ به این سوال که شایعاتی درباره محدودیت فعالیت های شیعیان در جمهوری آذربایجان ایجاد شده است، گفته بود همانطور در سوال اشاره کردید،  این موضوع شایعه است.

 

جمهوری آذربایجان نه میلیون و پانصد هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد آن راشیعیان تشکیل می دهند.

 

برخی از منابع صهیوینستی و وهابی این کشور را بهشتی برای فعالیت پیروان خود خوانده اند./980/ب102/د

ارسال نظرات