۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۳۱۸۶۸۳

برگزاری کنفرانس «قرآن، معنویت‌گرایی و جهان عاری از خشونت» در سنگال

خبرگزاری رسا ـ کنفرانس علمی «قرآن کریم، معنویت‌گرایی و جهان عاری از خشونت» در سنگال برگزار می‌شود.
قران

 

به گزارش خبرگزاری رسا، کنفرانس علمی «قرآن کریم، معنویت‌گرایی و جهان عاری از خشونت» 26 اسفند‌ماه به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در سنگال برگزار می‌شود.


این کنفرانس علمی، با حضور و سخنرانی خوشمنش، رییس مرکز هماهنگی و توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری کشورمان و کریمی، استاد علوم قرآن و حدیث دانشگاه امام صادق(ع) برگزار می‌شود و تا دو روز ادامه دارد.


 
در راستای برگزاری کنفرانس علمی «قرآن کریم، معنویت‌گرایی و جهان عاری از خشونت»، سیدحسن عصمتی، رایزن فرهنگی کشورمان و چیرنوکا، مدیر انستیتو اسلامی داکار طی نشستی در مرکز فرهنگی ایران به گفت‌وگو پرداختند.


 
در این نشست، نحوه برگزاری کنفرانس بررسی شد و معتقدی، رییس جامعةالمصطفی(ص) العالمیه و جیم درامه، استاد دانشگاه شیخ آنتادیوپ و عضو گروه آکادمیک إیفان نیز در آن حضور داشتند.


 
عصمتی طی سخنانی با تأکید بر اهمیت جایگاه قرآن در ارتباطات فرهنگی، گفت: این کنفرانس با هدف تحقق ایده قرآن کریم در زمینه وحدت امت اسلامی برگزار می‌شود.


 
پس از آن، مدیر انستیتو اسلامی داکار ضمن اظهار خرسندی از انجام فعالیت‌های علمی ـ قرآنی مشترک با رایزنی فرهنگی ایران آمادگی خود و قرآن‌پژوهان آکادمیک طریقت‌های تصوف در سنگال را برای همکاری در برگزاری کنفرانس مذکور اعلام کرد./982/ب102/د

ارسال نظرات