۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱
کد خبر: ۳۱۹۰۱۹

ضریح مرقد حبیب بن مظاهر وارد کربلا شد

خبرگزاری رسا ـ ضریح مرقد حبیب بن مظاهر که به همت مردم و ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز ساخته شده است، وارد شهر مقدس کربلا شد.
ضريح مرقد حبيب بن مظاهر

 

جمشید فعلی، جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی خبرگزاری رسا در کربلا اظهار داشت: ضریح مطهر حبیب بن مظاهر که به همت هنرمندان استان البرز در کرج به مدت سه سال ساخته شده است، 5/7 تن وزن دارد که تمامی هزینه‌های ساخت از سوی نذورات مردمی بوده است.


وی با بیان این‌که ضریح به مساحت هشت متر و 60 سانتی مترمربع، طول دومتر و 68 سانتی مترمربع و عرض یک متر و 76 سانتی متر مربع شامل دو بخش چوبی و فلزی است، خاطرنشان کرد: به دلیل رطوبت بالا در کربلای معلی در سازه های چوبی این ضریح از چوب ساج که مقاوم به رطوبت است، استفاده شده است.


فعلی ادامه داد: یکی از ویژگی های ساخت این ضریح طراحی نورپردازی در داخل ضریح است و برای نخستین بار در سازه این ضریح از سنگ های تزئینی مانند یاقوت، فیروزه، عقیق و برلیان استفاده شده اما سازه اصلی این ضریح از چوب است که برای تکمیل آن 804 کیلوگرم نقره، 5/3 کیلوگرم طلا، 500کیلوگرم مس، 100 کیلوگرم استیل و تعداد قابل توجهی سنگهای قیمتی استفاده شده است.


جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز با اشاره به این‌که سه سوره نور، اعلی و العادیات در این ضریح حکاکی شده است، گفت: داخل ضریح نیز خاتم کاری نفیس صورت گرفته است که پیش بینی می شود کار نصب ضریح یک هفته تا 10 روز به طول بیانجامد.


قرار است با هماهنگی های صورت گرفته با مسؤولان عتبه حسینی، هفته جاری همزمان با نصب ضریح مطهر جناب حبیب بن مظاهر، مراسم باشکوهی در صحن مطهر حضرت سیدالشهدا(ع) برگزار شود./935/ب302/د

ارسال نظرات