۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۰
کد خبر: ۳۱۹۳۸۴
از سوی انتشارات جمکران؛

کتاب راز پیوند عاشورا و مهدویت منتشر می‌شود

خبرگزاری رسا ـ کتاب راز پیوند عاشورا و مهدویت به همت انتشارات کتاب جمکران تا اواخر اسفند ماه سال جاری منتشر می شود.
کتاب راز پيوند عاشورا و مهدويت

 

به گزارش خبرگزاری رسا، زیارت عاشورا از جمله آداب عبادی است که در برنامه مومنین و منتظران حضرت حجت (عجل الله تعالی فرجه) قرار گرفته است. لذا دریافت هرچه بیشتر معارف از این گنجینه قدسی وظیفه منتظر واقعی است.

 

کتاب راز پیوند عاشورا و مهدویت حاصل مجموعه سخنرانی ها و تحقیقات دکتر محمد پاشایی است و به بیان مشترکات مهدویت و عاشورا با توجه به زیارت عاشورا می پردازد.

 

این کتاب، یک مقدمه و سه فصل دارد. در مقدمۀ آن، «عاشورا» و «مهدویت» دو حادثۀ اثرگذار معرفی شده و سپس به تبیین رمز و راز پیوند این دو حادثه پرداخته شده است.

 

در فصل اول ابتدا به اهمیت و جایگاه والای «زیارت عاشورا» در آموزه‌های دینی و نیز بررسی سندِ آن پرداخته شده و «فلسفۀ لعن» در زیارت عاشورا و شبهاتی در این راستا بررسی می شود.

 

در فصل دوم با استناد به برخی فقراتِ زیارت عاشورا، راز پیوند عاشورا و مهدویت در زیارت عاشورا مورد بحث قرار گرفته و به برخی شبهات پاسخ داده است.

 

در فصل سوم به کارکردهای عاشورا و مهدویت در ابعاد گوناگون اختصاص یافته و موضوع مذکور ضمن چهار محور فرهنگی، دینی و اخلاقی، سیاسی و اجتماعی و ویژگی‌ها و برجستگی‌های یاران امام حسین(علیه السلام) و امام مهدی(عجل الله تعالی فرجه) تبیین و بررسی شده است./907/د102/ق 

منبع: روابط عمومی مسجد مقدس جمکران

ارسال نظرات