۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۳۱۹۶۱۵
در گفت‎وگو مسؤول بخش تبلیغات دینی عتبه حسینی با رسا؛

فعالیت 250 روحانی عتبه حسینی به عنوان سفیران تبلیغی تشریح شد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول بخش تبلیغات دین عتبه حسینی گفت: هم اکنون 250 روحانی به عنوان سفیران تبلیغی عتبه حسینی در حال فعالیت هستند که هر یک موظف به تشکیل گروه‌های حداقل 50 نفری هستند.
شيخ فاهم ابراهيمي، مسؤول بخش تبليغ دين آستان مقدس حسيني

 

حجت الاسلام شیخ فاهم ابراهیمی، مسؤول بخش تبلیغ دین آستان مقدس حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کربلا، به تشریح فعالیت های این بخش پرداخت و اظهار داشت: مبلغانِ وابسته به عتبه حسینی در طول سال، در مراکز و نهادهای مختلف حضور پیدا می کنند و فعالیت های تبلیغی خود را به انجام می رسانند.


وی با بیان این‌که حضور تبلیغی در ادارات مختلف دولتی، بیمارستان ها، مدارس و دانشگاه ها جزو برنامه ای بخش تبلیغ دین عتبه حسینیه به شمار می رود، خاطرنشان کرد: هم اکنون 250 روحانی به عنوان سفیران تبلیغی عتبه حسینی در حال فعالیت هستند که هر یک موظف به تشکیل گروه‌های حداقل 50 نفری هستند.


مسؤول بخش تبلیغ دین آستان مقدس حسینی با اشاره به اهداف و برنامه های این گروه های 50 نفره خاطرنشان کرد: این گروه‌ها 2 روز میهمان عتبه حسینی در شهر زائران(مدینه زائر) کربلا هستند که طی این 48 ساعت چهار جلسه سخنرانی و برپایی حلقه های مختلف معرفتی برگزار می شود.


شیخ ابراهیمی ادامه داد: اهتمام جدی به تبلیغ در حسینیه ها و روستاهای اطراف و همچنین موکب های عزاداری در ایام خاص داریم، ضمن این‌که با بسیاری از افرادی که پس از تحقیق، به مکتب تشیع گرویده اند ارتباط داریم و دوره های آموزشی برای این افراد برگزار می شود.


مسؤول تبلیغ دین آستان حسینی با اشاره به حضور مبلغان دینی در جبهه های نبرد علیه داعش، گفت: تبلیغ در زندان های عراق نیز جزو وظایف این بخش است، به این صورت که مبلغان دینی بر اساس هماهنگی با نهادهای مرتبط، به صورت هفتگی در زندان ها حاضر شده  و به تبلیغ دین و معارف اسلامی می پردازند.


وی در خصوص نحوه گزینش مبلغان دینی گفت: این افراد از نظر علمی، دوره سطح عالی حوزه را پشت سر گذاشته اند و البته برای تبلیغ در نقاط مختلف، معیارهای متفاوتی داریم. مثلا معیارهای تبلیغ در دانشگاه ها با تبلیغ در روستاها متفاوت است و ما این معیارها را در گزینش، لحاظ می کنیم./935/ب913/د

ارسال نظرات