۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۳
کد خبر: ۳۱۹۹۶۱

«سیره رضوی» با موضوع چهل حدیث از امام رضا منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ انتشارات آستان قدس رضوی برای نخستین بار کتاب «سیره رضوی» را در قالب ترجمه و توضیح چهل حدیث درباره سیره امام رضا علیه السلام منتشر کرد.
کتاب چهل حديث اهل بيت  عليهم السلام

 

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، سنت و سیره عملی و رفتاری پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و ائمه اطهار علیهم السلام دومین مرجع مهم و معتبر اسلامی پس از قرآن کریم به شمار می‌‌رود که نه تنها برای نوع بشر روشنی بخش و هدایتگر است، بلکه درس زندگی و چراغ راه برای طی صحیح مسیر زندگی قلمداد می‌شود.

انتشارات آستان قدس رضوی نیز بر همین اساس، کتاب سیره رضوی را که دربردارنده چهل حدیث رضوی به همراه ترجمه و توضیح است، برای نخستین بار منتشر و روانه بازار نشر کشور کرده است.

این کتاب که جلد دهم از مجموعه «چراغ راه» است، از زبان و روایات ائمه اطهار علیهم السلام نگاهی گذرا به سیره و سنت زندگی امام رضا علیه السلام دارد و توسط جواد محدثی گردآوری و نوشته شده است.

سیره رضوی حاوی چهل نکته انسان‌ساز و تربیتی در سیره و اخلاق حضرت علی‌بن موسی‌الرضا علیه السلام است که در روایات و نقل‌های تاریخی به آن‌ها اشاره شده و شرحی کوتاه برای هر یک از نقل‌ها را در بر دارد که به فهم و درک هر چه بهتر آن کمک می‌کند.

بررسی موضوعات گوناگون اعتقادی، اخلاقی، اجتماعی، تربیتی و... به همراه ترجمه روان و توضیح مختصر برای هر کدام از چهل حدیث و هم‌چنین ذکر اشعار و نقل داستان‌های تاریخی، از ویژگی‌های این کتاب محسوب می‌شود.

 

 علاقه‌مندان به تهیه کتاب سیره رضوی و هم‌چنین مشاهده و تهیه سایر محصولات انتشارات آستان قدس رضوی می‌‍توانند به نشانی اینترنتی www.behnashr.com  یا فروشگاه‌های سطح شهر مشهد و نمایندگی‌های سراسر کشور مراجعه یا از طریق سامانه پیامکی به شماره 30003209 با این انتشارات تماس برقرار کنند./1308/د102/ق 

منبع: به نشر

ارسال نظرات