۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۰
کد خبر: ۳۲۰۱۱۲

نشست فکری «مرجعیت دینی و گفتمان سیاسی» در لندن برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا نشست فکری با عنوان «مرجعیت دینی و گفتمان سیاسی» را در لندن برگزار کرد.
نشست مرجعيت ديني و گفتمان سياسي در لندن

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نشست فکری «مرجعیت دینی و گفتمان سیاسی» از سوی نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا با سخنرانی دو تن از علمای عراق و با حضور جمعی از اندیشمندان و پژوهشگران در موسسه امام علی(ع) لندن برگزار شد.

 

حجت الاسلام شیخ ابراهیم النصیراوی به بررسی مشکلات کنونی در عراق و منطقه پرداخت و گفت: مرجعیت تقلید در کنار قشرهای مختلف ملت ایستاده است. حضرت آیت الله سیستانی عامل حفظ وحدت میان شهروندان عراقی به شمار می آید.

 

وی افزود: ایشان رهنمودهای فراوانی به ملت کرده و نسبت به اشغال عراق در سال 2003 بی تفاوت نماند. حضرت آیت الله سیستانی با مواضع حکیمانه ای که پس از انفجار بارگاه ملکوتی امامین عسکریین(ع) در سامرا داشت از جنگ داخلی و خونریزی در این کشور جلوگیری کرد.

 

حجت الاسلام نصیراوی تصریح کرد: سایر فتنه های مذهبی نیز با توصیه ها و رهنمودهای این مرجع تقلید ناکام ماند. فتوای جهاد کفایی نیز نشان دهنده دغدغه شدید ایشان نسبت به وحدت و مقدسات عراق است.

 

حجت الاسلام سید محمد بحرالعلوم نیز به اهداف و نقش علما در تاریخ پرداخت و ادامه داد: همگان باید شرایط کنونی روبروی ملت اسلامی را به دقت بررسی کنند. علما بر اساس منطق مسؤولیت شرعی خود در حال انجام فعالیت هستند بنابراین حق نداریم بیشتر از تکلیف شرعی از آنان انتظار داشته باشیم.

 

وی خاطر نشان ساخت: حوادث و تاریخ نشان داد که علما در اوج حکمت و دقت و عقلانیت قرار دارند. حضرت آیت الله سیستانی نیز از زمان اشغال عراق تاکنون مواضع درخشانی داشته و توقف بیان مطالب سیاسی در خطبه های نماز جمعه نیز دارای آثاری است که در آینده خواهیم دید.

 

پس از آن نیز جلسه با سوالات حاضران و پاسخگویی این دو روحانی عراق ادامه یافت./980/ب902/د

ارسال نظرات