۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۳۲۰۱۹۰

نمایش نخستین قرآن ساخته‌شده از سنگ در امارات

خبرگزاری رسا ـ نسخه‌ای از قرآن کریم که تمامی برگ‌های آن از سنگ ساخته‌شده، در معرض دید مردم در دبی قرار گرفت.
امارات قران

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نسخه‌ای از قرآن کریم که تمامی برگ‌های آن از سنگ ساخته‌شده، در ششمین نمایشگاه بین‌المللی کاغذ دبی در معرض دید عموم قرار گرفت.


این نسخه‌ از قرآن که برگ‌های آن از سنگ ساخته‌شده و متعلق به شرکت «پراکس پایبر» انگلیس است، در روز افتتاحیه نمایشگاه با استقبال گسترده بازدیدکنندگان مواجه شد.

 

این نسخه قرآن تمام سنگ، بدون استفاده از چوب درختان ساخته شده و در مقابل آب کاملا مقاوم است.

 

از امتیازات کاربرد سنگ در ساخت کتب این است که کاملا قابل بازیافت است و 50 درصد انرژی کمتر مصرف می‌شود؛ همچنین، استفاده از سنگ در چاپ کتب سبب می‌شود که نیمی از دی‌اکسید کربن نسبت به چاپ کتاب‌های کاغذی تولید شود و یک پیشرفت مهم در صنعت چاپ به شمار می‌رود.

 

ورق سنگی در اشکال مختلفی از جمله در چاپ متون و کتب دینی، تولید کیف و کارت‌های تبریک و ... می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد، زیرا در مقابل آب، روغن و باکتری کاملا مقاوم است.

 

ششمین نمایشگاه بین‌المللی کاغذ دبی یا همان نمایشگاه «دنیای کاغذ خاورمیانه»، روزهای 11 تا 13 اسفندماه سال جاری در مرکز بین‌المللی همایش‌ها و نمایشگاه‌های دبی برگزار شد.

 

در این نمایشگاه، شرکت‌هایی از 36 کشور از جمله استرالیا، پرتغال، سنگاپور، تایلند، آلمان، امارات و ... آخرین محصولات خود در زمینه لوازم‌التحریر، صنایع کاغذ، نوشت‌افزار و تجهیزات اداری در معرض دید عموم قرار دارند./982/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات