۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۳۲۰۳۱۵

مسابقات قرآن دانش‌آموزان ایرانی مقیم اروپا در آلمان افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ مرحله نهایی نخستین دوره مسابقات قرآن ویژه دانش‌آموزان ایرانی در اروپا شب گذشته، 14 اسفندماه، در مرکز اسلامی امام علی(ع) هامبورگ افتتاح شد.
مسابقات قرآن کريم در اروپا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد مهدی مؤمنی، سرپرست مدارس ایرانی در حوزه اروپا، آمریکا و کانادا با اشاره به آغاز مسابقات قرآن کریم در آلمان گفت: مراسم افتتاحیه مرحله نهایی این مسابقات شب گذشته، 14 اسفندماه، ساعت 19 به وقت محلی در مرکز اسلامی «امام علی(ع)» هامبورگ آغاز شد و تا ساعت 20:30 دقیقه ادامه داشت.

 

وی افزود: این مراسم با حضور دانش‌آموزان ایرانی مقیم 15 کشور اروپایی، مدیران و مربیان آنان، کارگزاران ایرانی در هامبورگ و ایرانیان مقیم آلمان برگزار شد و با خیرمقدم سرپرست مدارس ایرانی در حوزه اروپا، آمریکا و کانادا به حاضران همراه بود.

 

مؤمنی تصریح کرد: سخنرانی عباس ظهوری، سرکنسول ایران در هامبورگ و پخش کلیپی از توصیه‌های مقام معظم رهبری در رابطه با فراگیری قرآن از دیگر برنامه‌های مراسم بود.

 

سرپرست مدارس ایرانی در حوزه اروپا، آمریکا و کانادا ادامه داد: سپس حجت‌الاسلام انصاری، معاون فرهنگی مرکز اسلامی امام علی هامبورگ سخنرانی و ضرورت برگزاری مسابقات قرآن در مدارس ایرانی خارج از کشور و اهمیت درک تدبر در مفاهیم قرآنی با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری را تبیین کرد.

 

محمد مهدی مؤمنی تصریح کرد: در پایان مراسم افتتاحیه گروه تواشیح الغدیر به اجرای برنامه پرداختند.

 

وی یادآور شد: رقابت شرکت‌کنندگان در این رقابت‌ها امروز، 15 اسفندماه، آغاز خواهد شد و در پایان نفرات برتر معرفی می‌شوند و جوایزی نفیس به آنان اهدا خواهد شد.

 

وی گفت: در نوبت صبح امروز از ساعت 9 صبح به وقت محلی شرکت‌کنندگان در رشته حفظ و مفاهیم قرآن با یکدیگر رقابت می‌کنند و این رقابت‌ها تا اذان ظهر ادامه دارد.

 

مؤمنی اظهار کرد: نوبت بعدازظهر مسابقات نیز امروز از ساعت 15 به وقت محلی آغاز می‌شود و با رقابت شرکت‌کنندگان در رشته قرائت و اذان همراه است.

 

وی در پایان تصریح کرد: رقابت‌ها تا اذان مغرب ادامه می‌یابد و پس از اذان نیز مراسم اختتامیه این رویداد قرآنی برگزار خواهد شد.

 

یادآور می‌شود، سرپرستی مدارس ایران در حوزه اروپا، آمریکا و کانادا برگزارکننده نخستین دوره مسابقات قرآن ویژه دانش‌آموزان ایرانی در اروپا در چهار رشته حفظ، قرائت، مفاهیم و اذان است و معاونت فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش و مرکز اسلامی امام علی(ع) هامبورگ نیز در برگزاری این رقابت همکاری دارند./980/ب102

منبع: ایکنا

ارسال نظرات