۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۳۲۱۵۶۵

کتاب «تجوید» در مرکز قرآنی روسیه منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب جدید «تجوید» از سوی مرکز «زید بن سبیت» در روسیه برای آموزش قرآن به کودکان منتشر شد.
کتاب تجويد در  روسيه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، در بیستمین شماره هفته‌نامه جامعه و فرهنگ روسیه امروز آمده است: مرکز قرآنی «زید بن سبیت» در راستای فعالیت‌های مداوم و جدی در حوزه تدریس و نشر کتاب دینی، این بار دو کتاب آموزشی از سری کتاب‌های تجوید و آموزش قرآن به کودکان را منتشر کرده است.

 

به گفته الیاس حضرت الیاسوف مدیر این مرکز، کتاب جدید «تجوید» در راستای کتاب‌هایی که پیش‌تر منتشر شده‌اند، چاپ و منتشر شده است.

 

وی همچنین گفت: دلیل انتشار کتاب به زبان روسی، فقدان این دست کتاب‌ها در روسیه و به زبان روسی است و در این کتاب به ظرایف علم قرآنی توجه شده است.

 

مرکز «زید بن سبیت» در طول دو سال گذشته جلساتی برای آموزش افراد ترتیب داده و از تجربه غنی حاصل شده در تألیف کتاب‌ها بهره گرفته است. کتاب «تجوید» برای آن دسته از مخاطبینی است که به امر تدریس این درس مشغولند.

 

الیاس حضرت می‌گوید: «دانشجویان مرکز قرآنی در ساراتوف از این پس کتاب «تجوید» را مبنای آموزش قرار می‌دهند. علاوه بر این چند کتاب نیز برای آموزش الفبای عربی به کودکان آماده شده است. این کتاب شیوه آموزشی جدیدی را ابداع نکرده است؛ اما به دلیل کمبود کتاب¬های آموزشی برای تدریس به کودکان، ضرورت تدوین کتاب‌های جدید محسوس بود.»

 

وی همچنین گفت که کتاب‌های «کتاب راه گشا»، «مروری بر علم تجوید»، «تجوید. بخش اول» و «زبان عربی – کلید دانش» و «قوانین نور» را نیز تألیف کرده است.

 

بیستمین شماره هفته‌نامه جامعه و فرهنگ روسیه امروز، ویژه هفته چهارم اسفندماه است و رایزنی فرهنگی ایران در مسکو آن را چاپ و منتشر کرده است.

 

«کارشناسان برای به وجود آوردن برندداعش وقت زیادی صرف کرده‌اند»، «نتیجه دیدار پاتریارک رو سیه و پاپ رم»، «حضور تولیدکنندگان محصولات حلال روسیه در نمایشگاه بین المللی»، «کارگردان فیلم «توبه» جایزه اداره دینی مسلمانان روسیه را دریافت کرد» از دیگر عناوین این شماره از نشریه است.

 

فیلم توبه که فیلمی روسی است و جایزه اداره دینی مسلمانان روسیه را به خود اختصاص داده، بر این موضوع تأکید می‌کند که برای توبه هیچ گاه دیر نیست./980/ب102/د
منبع: ایکنا

ارسال نظرات