۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۳۲۱۷۸۹

دارالافتای مصر رسانه‌های غربی را به خودداری از نشر مفاهیم نادرست درباره اسلام فراخواند

خبرگزاری رسا ـ مرکز رصد فتواهای تکفیری وابسته به دارالفتوای مصر از رسانه‌های غربی به‌ویژه رسانه‌های آمریکایی خواست تا مفاهیم و اطلاعات نادرست درباره آموزه‌های اسلام را منتشر نکنند.
مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، رصدخانه فتواهای تکفیری وابسته به دارالفتوای مصر با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد: تهدید اخیر گروه‌ تروریستی داعش برای هدف قراردادن آمریکا، منجر به افزایش احساس تنفر از اسلام و مسلمانان و فعالیت‌های ضداسلامی در این کشور شده است.

 

در این بیانیه آمده است: ترویج و نشر خطابه‌های افراطی و خصومت‌آمیز عناصر گروه تروریستی داعش از زبان‌ رهبران جریان‌های راستگرا و افراطی آمریکا با هدف ارائه تصویری نادرست از عرب‌ها و مسلمانان و معرفی آن‌ها به عنوان دشمنان آمریکا و غرب صورت می‌گیرد.

 

مرکز رصد فتواهای تکفیری وابسته به دارالفتوای مصر تأکید کرد: این اقدامات از سوی راستگراهای افراطی آمریکا باعث می‌شود که گفتمانی نژادپرستانه علیه اقلیت مسلمان که همزیستی مسالمت‌آمیزی در این کشور دارند، شکل گیرد.

 

در این بیانیه تأکید شده است: حملات نفرت‌انگیز و هجمه‌ها علیه اسلام و مسلمانان در نتیجه اظهارات و اقدامات تروریستی گروه داعش که شهروندان بی گناه را هدف قرار می‌دهد، همچنان رو به افزایش است و این سخنرانی‌ها احساسات تنفر علیه مسلمانان را افزایش می‌دهد.

 

این مرکز تصریح کرد: همه این مسائل در جهت منفعت جریان‌‌های نژادپرست راستگرا و افراطی در آمریکا است و در شکل‌گیری گفتمان نژادپرستانه و خصومت‌آمیز علیه خارجی‌ها به‌ویژه مسلمانان تأثیرگذار است.

 

مرکز رصد فتواهای تکفیری وابسته به دارالفتوای مصر اعلام کرد: رسانه‌های خارجی نقش زیادی در ترویج و نهادینه‌کردن تصویر منفی و نادرست از اسلام و مسلمانان دارند و به مفاهیم و اصطلاحاتی استناد می‌کنند که عناصر گروه‌های افراطی از آن به عنوان متون اسلامی صحیح تعبیر می‌کنند، در حالی که این مسئله کاملا با حقیقت مغایرت دارد.

 

این مرکز در پایان از رسانه‌های غربی به‌ویژه رسانه‌های آمریکایی خواست که به علمای برجسته و مورد اعتبار جهان اسلام فرصت دهند که با حضور در این رسانه‌ها به افتراءات و ادعاهای گروه‌‌های افراطی پاسخ دهند و حقایق اسلام را تبیین و تصورات و مفاهیم نادرست در این زمینه را اصلاح کنند و حقیقت جهاد مشروع در اسلام و ضوابط شرعی آن را بیان کنند./982/ب103/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات