۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۳۲۱۷۹۳

شیعیان ترکیه و هندوستان در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا اشک ماتم ریختند

خبرگزاری رسا ـ پیروان مکتب اهل بیت (ع) در ترکیه و هندوستان در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) به سوگ نشسته و اشک ماتم ریختند.
حضرت فاطمه

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیعیان استانبول با تجمع در مسجد «حضرت فاطمه زهرا» در منطقه « آرناوت کوی» این شهر در سالروز شهادت حضرت زهرای مرضیه سلام الله علیها مراسم عزاداری و سینه زنی برپا کردند.


« حسن کارابولوت » رییس اتحادیه علمای شیعه ترکیه در ارتباط با شخصیت و ویژگی های حضرت زهرا (س) از نگاه پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) سخنرانی کرد و گفت که گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) الگو و نمونه کامل زندگی انسانی و اسلامی است.


وی افزود: زندگی حضرت زهرا(س) سرشار از تلاش برای حفظ و احیای ارزش های اصیل اسلامی و تعالیم قرآنی بود و بهترین سرمشق برای بانوان مسلمان است.


مساجد شیعیان شهرهای آنکارا، ایغدیر، قارص، چوروم و ازمیر نیز شاهد مراسم عزاداری و سینه زنی در سوگ دخت گرامی پیامبر(ص) بود.

 

همچنین شیفتگان خاندان عصمت و طهارت (ع) به مناسبت شهادت حضرت فاطمه (س ) دخت گرامی پیامبر اسلام مراسم عزاداری درشهرهای مختلف هندوستان برگزار کردند.


این مراسم شب گذشته و امروز در شهر های دهلی نو، سرینگر، کارگیل، مظفرنگر، حیدرآباد، امروهه، بمبئی، علیگر، میرود، لکنو و نوگاوا سادات برگزار شد.


حجت الاسلام مهدی مهدوی پور نماینده ولی فقیه در هندوستان در مراسم عزاداری حضرت فاطمه (س ) که باحضور مسؤولان نهادها و ایرانیان مقیم دهلی نو شنبه شب در سفارت جمهوری اسلامی ایران برگزار شد به گوشه ای از زندگانی با برکت آنحضرت اشاره کرد.


شیعیان پایتخت هند نیز شب گذشته با تجمع در مسجد کربلای جورباغ و مسجد شیعیان دهلی قدیم در سالروز شهادت دخت گرامی اسلام به سینه زنی و نوحه سرایی پرداختند.


دراین مراسم تابوت نمادین حضرت فاطمه (س) در میان غم و اندوه حاضران تشییع و گلباران شد.
/982/ب103/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات