۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۳۲۱۹۰۳

برپایی مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه در مالزی

خبرگزاری رسا ـ مراسم سوگواری بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) در کوالالامپور پایتخت مالزی و دیگر شهرهای این کشور جنوب شرق آسیا به مدت سه شب برگزار شد.
 مالزي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، در مراسمی که تا یکشنبه شب در محل رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در شهر کوالالامپور پایتخت مالزی برگزار شد، گروهی از ایرانیان مقیم این کشور جنوب شرق آسیا شرکت داشتند.


سخنران این مراسم با اشاره به مقام و منزلت حضرت زهرا (س)، گفت: جایگاه و مقامات دختر مکرم پیامبر اعظم (ص)، نزد پروردگار از نزول آیه تطهیر، آیه مباهله، آیه مودت و سوره الکوثر به دست می آید.

 

وی زندگی حضرت فاطمه (س) را الگویی برای زنان مسلمان دانست و گفت: زندگی فردی و اجتماعی حضرت زهرا (س) می تواند الگوی مناسبی برای ما باشد. دختر نبی اکرم (ص) در زندگی کوتاه خود تبلور بندگی و عبودیت خداوند بود و با بندگی و عبادت خود به مقام قرب الهی دست یافت.


وی گفت حضرت زهرا (س) الگوی همه مؤمنین، اعم از زن و مرد است؛ حتی اهل بیت و ائمه هدی نیز ایشان را الگوی کامل خود می دانستند. آن حضرت در همه ابعاد می تواند الگوی کامل و شایسته ای برای بشریت، مسلمانان و مؤمنین در جامعه امروزی باشد.


در پایان این مراسم در هر سه شب، دوستداران اهل بیت (ع) با ذکر مصیبت و مرثیه سرایی به عزاداری و سینه زنی پرداختند.


آیین عزاداری در هیات محبان الرسول در منطقه 'سردانگ' کوالالامپور نیز با حضور جمعی از دانشجویان ایرانی برگزار شد. همچنین هیات آل یاسین شهر 'جوهور' مالزی روز یکشنبه مراسمی به این مناسبت برگزار کرد که جمعی از دانشجویان و ایرانیان مقیم و علاقمندان خاندان عصمت و طهارت در این شهر جنوبی مالزی شرکت داشتند./982/ب102/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات