۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴
کد خبر: ۳۲۲۱۳۸
یکی از رهبران بسیج مردمی عراق:

تروریستی خواندن حزب الله رسوایی بزرگی برای عربستان است

خبرگزاری رسا ـ فرمانده جیش المختار عراق با اشاره به این که عربستان سعودی با بی شرمی از رژیم اشغالگر قدس حمایت کرده و حزب الله را در لیست گروه های تروریستی قرار می دهد، خاطرنشان کرد: درج نام حزب الله در لیست گروه های تروریستی، عربستان سعودی را رسوا کرد.
حجت الاسلام سيد واثق البطاط از فرماندهان بسيج مردمي عراق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید واثق بطاط، دبیر سابق حزب الله عراق و فرمانده جیش المختار، با حضور در برنامه «قضایا و آراء» که از شبکه جهانی الاهواز پخش شد، تروریستی خواندن حزب الله را رسوایی بزرگی برای عربستان برشمرد و گفت: عربستان سعودی به صورت علنی و آشکار از پروژه ها و اهداف رژیم اشغالگر قدس حمایت کرده و به مبارزه با مقاومت می پردازد. این کشور به همه مبانی اخلاقی، اعتقادی و انسانی کشورهای اسلامی و عربی پشت کرده و عکس آنها حرکت می کند.

 

وی با اشاره به همسویی عربستان با رژیم صهیونیستی افزود: عربستان سعودی با بی شرمی به اعتقادات همه ادیان الهی پشت کرده و از رژیم اشغالگر قدس حمایت می کند.

 

حجت الاسلام بطاط تصریح کرد: سید حسن نصرالله تنها شخصیتی است که در برابر رژیم اشغالگر قدس ایستادگی کرده و رؤیای عرب ها در سالیان طولانی در غلبه علیه این رژیم را محقق ساخت. این نظام های تکفیری به اذعان خود با درج حزب الله و معرفی آن به عنوان محور تروریست و تکفیر آن خواهان رحمت و نیکی برای مردم هستند.

 

وی با تشکر از وزیر خارجه عراق در نشست اتحادیه عرب در دفاع از حزب الله لبنان و مفتضح ساختن مسؤولان عربستانی و این که هر کس حزب الله را تروریست بخواند، خود تروریست است، گفت: عربستان سعودی کشوری است که بیش از 100 سال تحت سلطه خاندان دیکتاتور آل سعود قرار دارد و مسؤولان آن حق اظهارنظر درباره حقوق مردم سوریه را ندارند.

 

این مقام مسؤول تصریح کرد: ملت سوریه، ملتی مقاوم است که از دولت و رییس خود راضی بوده و آل سعود با دخالت در سوریه به دودستگی در آن پرداخته و به نام اسلام و با بهره بری از تاریخ سیاه و پلید امویان، افکار تکفیری خود را با گمراهی، تبلیغات و صرف هزینه های مالی در آن رواج دادند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که عربستان سعودی به هیچ وجه حق تعیین هیأت مخالفان و دفاع و تبیین حقوق مخالفان ملت سوریه را ندارد، خاطرنشان کرد: این اقدام بی احترامی به ملت سوریه است و آمریکا به این امر واقف شده و رییس جمهور آن، آل سعود را به تغییر سیاست های خود و برقراری رابطه با ایران فراخواند./9456/ب902/د

ارسال نظرات