۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۳
کد خبر: ۳۲۲۳۵۱
با مشارکت جمعی از خیران فرهنگی؛

اجرای طرح «کتاب مهربانی» همزمان با ایام نوروز

خبرگزاری رسا ـ همزمان با ایام نوروز طرح «کتاب مهربانی» جهت اهدای کتاب به کودکان کار، نیازمند، بی‌سرپرست و بدسرپرست با مشارکت به‌نشر با جمعی از خیرین اجرا می شود.
هديه کتاب در نوروز 95

 

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، جواد محمدزاده مقدم، مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی اظهار کرد: با توجه به این امر که در حال حاضر سرانه مطالعه کتاب در کشور با سرانه رسمی و متعارف آن در دنیا فاصله بسیار زیادی دارد، بهترین راه حل در این زمینه، گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه و افزایش تعداد کتاب‌خوانان واقعی است.

وی با اشاره به اینکه باید برای گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی در کشور گام‌های اساسی برداشته شود، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب به عنوان الگویی بارز در ترویج امر کتاب‌خوانی در جامعه به شمار می‌روند و گسترش ضرورت این مسئله در میان دیگر مسئولان اجرایی کشور نیز می‌تواند نقش مهمی در گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی در میان آحاد جامعه داشته باشد.

محمدزاده بر افزایش رغبت و علاقه کودکان تأکید کرد و گفت: لزوم اهمیت دادن به کتاب‌خوانی از سنین کودکی امری اثبات شده است و بر همین اساس، انتشارات آستان قدس رضوی ضمن برپایی غرفه‌ها و قفسه‌هایی ویژه‌ کودکان و نوجوانان در فروشگاه‌های خود، در مناسبت‌های گوناگون طرح‌هایی را به این منظور راه‌اندازی می‌کند.

وی گفت: طرح «کتاب مهربانی» نیز که برای ایام نوروز برنامه‌ریزی شده برای اهدای کتاب به کودکان کار، نیازمند، بی‌سرپرست و بدسرپرست در نظر گرفته شده که با مشارکت به‌نشر با خیرین صورت گرفته است.

مدیرعامل به‌نشر اظهار کرد: در این طرح، انتشارات آستان قدس رضوی 50 درصد تخفیف برای بیش از 80 عنوان کتاب کودک این شرکت در نظر گرفته و خیرین میتوانند با خرید کتاب و شرکت در این طرح به فرزندان این سرزمین در مسیر مطالعه و کتاب‌خوانی کمک کنند.

لازم به یادآوری است؛ علاقه‌مندان به شرکت در این طرح می‌توانند به فروشگاه‌های 12 گانه‌ به‌نشر در سطح شهر مشهد مراجعه کنند./1308/د102/ق

منبع: به نشر

 

ارسال نظرات