۰۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۳۲۲۵۵۸

حوزه‌های علمیه بحرین سه روز عزای عمومی اعلام کردند

خبرگزاری رسا ـ درپی ارتحال فقیه مجاهد آیت الله الوداعی از علمای برجسته بحرین، حوزه‌های علمیه این کشور سه روز عزای عمومی اعلام کردند.
الوداعي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شخصیت‌های دینی و سیاسی بحرین در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت آیت الله سید جواد الوداعی از علمای برجسته بحرین را تسلیت گفتند.


حوزه‌های علمیه بحرین با صدور پیامی ضمن ابراز تاسف از درگذشت علامه الوداعی سه روز عزای عمومی در سراسر کشور اعلام کردند.


در این پیام آمده است: علامه سید جواد الوداعی پس از سال‌ها تلاش و مجاهدت در راه تبلیغ و ترویج مکتب اهل بیت (ع) و تعلیم و تربیت علمای برجسته عصر دیروز دار فانی را وداع گفت. بی‌شک فقدان این فقیه وارسته خسارت جبران ناپذیری به تمامی ارکان‌های دینی و علمی در کشور است.


حوزه‌های علمیه با تسلیت به امام زمان (عج)، مراجع عظام تقلید، طلاب و فضلای علوم دینی، مردم بحرین و بیت معظم له، ضمن اعلام سه روز عزای عمومی در کشور و تعطیلی مدارس دینی در این ایام، مردم را به مشارکت گسترده در مراسم تشییع و تدفین آیت الله سید جواد الوداعی دعوت کردند.


حجت الاسلام شیخ میثم سلمان عضو ارشد دیده‌بان حقوق بشر بحرین در صفحه شخصی خود در تویتر ضمن اعلام تسلیت به مناسبت درگذشت آیت الله الوداعی مردم را به مشارکت گسترده در مراسم تشییع و ترحیم این عالم مجاهد دعوت کرد.


وی خاطر نشان کرد: اگر امروز هزاران تن از مردم در مراسم تشییع علامه الوداعی مشارکت کنند بازهم حق این عالم را ادا نخواهند کرد. مردم بحرین هیچگاه هفت دهه تلاش و مجاهدت بی‌وقفه آیت الله الوداعی در خدمت به مردم و دین و نشر اخلاق و ارزش‌ها را فراموش نکرده و همگان از مرد و زن، پیر و جوان، خردسال و کهنسال در مراسم این عالم فقید شرکت خواهند کرد.


از سوی دیگر حجت الاسلام شیخ فاضل الزاکی از روحانیان بحرینی نیز در پیامی با توصیف آیت الله الوداعی به «اسوه دینی و نماد مقاومت ملی» درگذشت وی را خسارت بزگری برای کشور دانست و از مردم درخواست کرد تا با حضور گسترده در مراسم تشییع این عالم متقّی تجلیل شایسته‌ای از وی به عمل آورند.


شیخ الزاکی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی تویتر نوشت: پس از دعوت علما و حوزه‌های علمیه برای حضور فعال مردم در تشییع آیت الله الوداعی شاهد حضور حداکثری مردم در مراسم ترحیم و تدفین علامه الوداعی خواهیم بود.


وی با اشاره به خدمات ارزنده مرحوم الوداعی در راه خدمت به دین و فرهنگ سازی دینی افزود: حضور هرچه بیشتر مردم در مراسم تشییع علامه مجاهد الوداعی منعکس کننده میزان محبّت و احترام ملت بحرین به این فقیه فقید است.


آیت الله الوداعی عصر دیروز در سن 93 سالگی پس ازتحمل یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت./981/ب901/د

ارسال نظرات