۰۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۳۲۲۶۸۴
امام جمعه نجف:

انفجارهای بلژیک زنگ خطر برای کشورهای حامی تروریسم بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نجف اشرف انفجارهای تروریستی در بلژیک را زنگ خطر برای کشورهای حامی داعش و جبهه النصره توصیف کرد.
حجت الاسلام صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف اشرف

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد عملیات آزادسازی موصل را تاریخی توصیف کرد و گفت: تحقق آزادی موصل به معنای پایان حضور داعش در عراق است که امیدواریم به سرعت اتفاق بیفتد. آزادی چندین روستا نشان دهنده واقعی بودن این عملیات است.

 

وی افزود: حضور گسترده علما و روحانیان در جنگ با تروریست های داعش ستودنی بوده و حوزه علمیه در این مدت شهدای فراوانی تقدیم کرده است.

 

حجت الاسلام قبانچی بر لزوم اجرای فوری اصلاحات تاکید کرد و اظهار داشت: اصلاحات باید بر اساس قانون اساسی انجام گیرد و متناسب با نظر ملت باشد. باید میان دستگاه اجرایی و قانونگذاری همبستگی وجود داشته باشد و هیچ کدام به یکدیگر تعرض نکنند.

 

امام جمعه نجف ادامه داد: برنامه خوبی برای اصلاحات وجود دارد و همگان برای رسیدن به اصلاحات واقعی اتفاق نظر دارند.

 

وی انفجارهای تروریستی بلژیک را محکوم کرد و خاطرنشان ساخت: انفجارهای تروریستی بروکسل با وجود اقدام دشمنانه و وحشیانه علیه مردم بی گناه، زنگ خطری برای کشورهایی است که تروریسم و داعش و جبهه النصره را ساخته و در حال تغذیه آن هستند.

 

استاد حوزه علمیه نجف تأکید کرد که کشورهای غربی باید در مبارزه با تروریسم در سراسر جهان جدی باشند و از تعامل سیاسی با این پدیده خودداری کنند./980/ب902/د

ارسال نظرات