۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۳۲۳۰۳۳

آغاز نخستین دوره آموزش مقامات قرآنی ویژه طلاب در نجف

خبرگزاری رسا ـ نخستین دوره آموزش مقامات قرآنی ویژه طلاب حوزه نجف اشرف به همت واحد آموزش قرآن وابسته به دارالقرآن آستان مقدس امام علی(ع) آغاز شد.
نخستين دوره آموزش مقامات قرآني ويژه طلاب در نجف

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نخستین دوره آموزش مقامات قرآنی ویژه طلاب حوزه نجف اشرف با نظارت یک استاد متخصص از حوزه علمیه در حال برگزاری است و این دوره چهار روز در هفته و به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت.

 

مراسم افتتاحیه این دوره قرآنی با حضور ده‌ها طلبه حوزه علمیه نجف در مسجد «الخضراء» ـ واقع در ضلع شرقی حرم مطهر امام علی(ع) ـ  برگزار شد.

 

این مراسم با قرائت آیاتی از قرآن آغاز شد و پس از آن، شیخ مصطفی ابوطابوق، رییس بخش امور دینی آستان مقدس علوی به ایراد سخنانی پرداخت.

 

وی به نقش مهم آستان مقدس علوی در زمینه برگزاری برنامه‌های دینی و فرهنگی به ویژه آموزش قرآن اشاره کرد و مهم‌ترین اقدامات آستان مقدس امام علی(ع) در زمینه برگزاری برنامه‌های آموزشی، فرهنگی و دینی را یادآور شد.

 

شیخ ابوطابوق تصریح کرد: دوره آموزش مقامات قرآنی که به همت دارالقرآن آستان مقدس علوی در حال برگزاری است، نخستین گام از سلسله فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی متنوع برای طلاب علوم دینی حوزه علمیه نجف به شمار می‌رود.

 

در ادامه مراسم افتتاحیه، شیخ «مهدی قلندر البیاتی»، از مسؤولان برگزاری دوره ضمن سخنانی گفت: در این دوره آموزشی تقریباً 50 طلبه حوزه علمیه نجف حضور دارند و این دوره به مدت یک ماه و به صورت 4 جلسه در هفته برگزار می‌شود.

 

وی افزود: دوره آموزش مقامات قرآنی شامل سخنرانی‌های نظری و فعالیت‌های عملی در زمینه آشنایی طلاب حوزه علمیه با مقامات قرآنی است.

 

البیاتی تصریح کرد: آموزش اصول اساسی مراقبت از صوت و مهم‌ترین اصول و مبانی که قاری در هنگام ادای قرآنی خود باید به آن‌ها پایبند باشد، از دیگر موضوعاتی است که در این دوره به آن پرداخته می‌شود.

 

وی تأکید کرد: در آینده دوره‌های قرآنی دیگری با هدف ایجاد نسلی از قاریان از میان طلاب علوم دینی برگزار خواهد شد.

 

شیخ البیاتی اظهار داشت: در پایان دوره آموزش مقامات قرائت قرآن، از طلاب حوزه علمیه نجف اشرف که در این دوره مشارکت دارند، آزمون پایان دوره جهت ارزیابی اخذ خواهد شد و بر اساس آن به قرآن‌آموزان مدرک معتبر از سوی دارالقرآن آستان مقدس امام علی(ع) اهدا خواهد شد./994/ب102/د

 

منبع: ایکنا

ارسال نظرات