۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۳۲۳۹۵۴
خطیب جمعه نجف:

شهید صدر الگوی کم نظیری در مساله مرجعیت و شهادت بود

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف با اشاره به اینکه خون شهید صدر مقدمه سرنگونی دیکتاتوری صدام بود، تأکید کرد که این شهید الگوی کم نظیر مرجعیت، اندیشه و شهادت به شمار می‎آید.
حجت الاسلام سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد، به بررسی مسائل داخلی این کشور پرداخت و گفت: حیدر العبادی، نخست وزیر عراق اگر بخواهد که در جهت اصلاحات قدم بردارد باید مطابق قانون، اعتماد جریان‎های سیاسی و مردم را بدست بیاورد.


وی افزود: اصلاحات باید به طور شفاف ارائه شود تا مردم نسبت به اقدامات و طرح‎های وی قانع شوند، این طرح
باید موجب وحدت بین اقشار مختلف مردم شود و از دفع فاسد با افسد جلوگیری کند.


وی خواستار حرکت و تعامل مثبت مجلس با طرح اصلاحات شد و ادامه داد: اعضای مجلس باید به دور از مسائل و اختلاف‎های طائفه‎ای درپی پیشبرد طرح اصلاحات باشند.

 

حجت الاسلام قبانچی در بخش دیگر خطبه‎های نماز جمعه به سالروز شهادت حضرت آیت الله سید محمد باقر صدر اشاره کرد و اظهار داشت: شهید صدر در مرجعیت، فکر، علم و شهادت الگوی کم نظیری بود و شخصیتی بزرگ به شمار می آمد.


وی تاکید کرد که علم و قدرت فکری شهید صدر به گونه‎ای بود که دوست و دشمن نسبت به آن اقرار می کردند و خون این عالم موجب سقوط حکومت دیکتاتور صدام شد.


خطیب جمعه نجف، شهید صدر را روشن کننده شعله سرنگونی حکومت صدام و شهید محمد باقر حکیم را رهبر و هدایت کننده تغییرات دانست و اظهار داشت: هنگامی که می خواهم در مورد شهید صدر سخن بگویم بدنم به لرزه در می آید. این عالم شهید با صبر در برابر فشارهای حکومت صدام و کشورهای عربی و تحمل مشکلات مختلف توانست صدای خود را به جهانیان برساند.


وی ولادت امام باقر (ع) را تبریک گفت و خاطرنشان ساخت: با توجه به سالروز شهادت امام هادی در ماه رجب از مردم عراق می خواهیم که در این روز به سامراء سفر و مراسم باشکوهی را در آن مکان برگزار کنند./994/ب902/د

ارسال نظرات