۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۳۲۴۰۷۱

حکیم خواستار مشارکت همگانی جهت پایان بحران در عراق شد

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس اعلای اسلامی عراق در مراسمی به مناسبت گرامیداشت شهیدان محمد باقر صدر و محمد باقر حکیم، از رهبران عراق و جریان های سیاسی این کشور خواست برای خروج از بحران سیاسی جاری، راه همکاری های جمعی را پیش بگیرند.
عمار حکيم

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عمار حکیم، رییس مجلس اعلای اسلامی عراق، در مراسمی به مناسبت 'روز شهید عراقی' که همه ساله در سالروز شهادت محمد باقر حکیم، شهید محراب عراق، برگزار می شود، تاکید کرد که تاکنون همه راه ها را تجربه کرده ایم و امروز باید راهکار همکاری جمعی را تجربه کنیم.


جکیم با اشاره به بحران سیاسی اخیر در عراق گفت : امروز فرصت بزرگی مقابل ما قرار دارد و با توجه به حمایت های بین المللی و منطقه ای گسترده ای که وجود دارد  باید از این فرصت بهره بگیریم.


وی با تاکید بر اینکه در تشکیل دولت اصلاحی ، همه رهبران کشور باید مشارکت داشته باشند، گفت: در تشکیل این دولت نخست وزیر می تواند از حمایت همه سیاستمداران و مردم و رهبران کشور بهره ببرد.


حکیم افزود: امروز همه باید احساس کنند در تصمیم گیری ها مشارکت دارند تا بتوانیم از این مرحله عبور کنیم.


رییس مجلس اعلای اسلامی، با تاکید دوباره بر نیاز به وحدت میان رهبران سیاسی، گفت که صادقانه از همه طرف ها می خواهد منیت ها و خودخواهی ها را کنار گذاشته و با هم کار کنند.


وی دشمن اصلی عراق را در شرایط کنونی٬ نبود یک دیدگاه مشترک و وجود منیت ها توصیف کرد و گفت: اگر روزی با رژیم دیکتاتور صدام مبارزه کردیم، امروز باید با خودخواهی ها و فردگرایی ها مبارزه کنیم.


عمار حکیم، در خصوص اختلاف های اخیر بر سر تشکیل کابینه جدید گفت : اکنون کشور با بحران تشکیل دولت روبه رو نیست، بلکه با بحران هویت روبه روست که پس از عبور از این مرحله خواهیم دید مسائل جاری چقدر کوچک بوده اند.


وی با اشاره به ضرورت تمسک به رویه و خط مشی اعتدال گرایانه شهید محراب آیت الله محمد باقر حکیم برای حل مسائل جاری کشور ، گفت: ما برای خروج از بحران فعلی، در همین چارچوب٬ طرحی پیشنهاد کرده ایم و تلاش شده نیازهای دولت را شناسایی کنیم و از جمله نیاز به تشکیل شورای سیاسی و امنیت ملی را در آن دیده ایم تا محلی باشد که همه رهبران عراق در آن حضور داشته باشند و در خصوص مسائل مهم کشور آنجا به اتفاق نظر رسیده و تصمیم گیری کنند.


در این مراسم که در جادریه در مرکز بغداد و در سالن اجتماعات مجلس اعلای اسلامی عراق برگزار شد، فواد معصوم رییس جمهوری، حیدرالعبادی نخست وزیر و سلیم الجبوری رییس پارلمان عراق نیز سخنانی بیان کردند. رهبران اکثر جریان های سیاسی عراق در این مراسم حاضر بودند. /994/ب102/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات