۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۳۲۴۴۱۷

انتشار جلد دوم مجموعه مهارتهای طلبگی با عنوان جلسه درس

خبرگزاری رسا ـ دومین جلد از مجموعه مهارتهای طلبگی با عنوان " جلسه درس" ، به قلم حسنعلی علی‌اکبریان منتشر شد.
رونمايي کتاب

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مجموعه مهارت‌های طلبگی عنوان مجموعه‌ای است که در تلاش است تجربه‌های صحیح و مفید بزرگان علم و استوانه‌های اخلاق و تربیت را، با استفاده از راهکار جدید و در قالب کتاب‌های مهارتی، به نسل نو طلبه منتقل کند. دومین جلد از این مجموعه ارزشمند با عنوان " جلسه درس" اثر آقای حسنعلی علی‌اکبریان، به‌تازگی منتشرشده است.

عناوین این مجموعه یازده‌جلدی در یک طبقه‌بندی به فردی، خانوادگی و اجتماعی تقسیم‌شده است و در طبقه‌بندی ثانوی، ذیل موضوعات فردی، به مباحث علمی، اخلاقی و تبلیغی پرداخته می‌شود. جلسه درس دفتری از فصل علمی این مجموعه است.

نویسنده در این اثر می‌کوشد فعالیت‌های مربوط به یک جلسه درسی در دوره مقدمات و سطح را برای استفاده و بهره‌مندی طلبه از درس استاد بیان نماید.

این کتاب شامل سه فصل به شرح زیر است.

فصل اول: فعالیت قبل از جلسه درس(پیش مطالعه)

فصل دوم: فعالیت در جلسه درس

فصل سوم: فعالیت پس از درس

علی‌اکبریان در بخشی از مقدمه کتاب خود چنین می‌نویسد:

روش تحصیل دروس حوزوی، برآیند تجربه‌های هزارساله بزرگانی است که علوم دینی را آموخته و آموزش داده‌اند. هر نسل محاسن آن را پاس داشته، در اصلاح نواقص آن کوشیده و بر ارتقای آن افزوده است. امروز نیز ما رسالت پاسداری از محاسن، تهذیب و ارتقای آن را بر عهده ‌داریم.

گفتنی است دومین جلد از مجموعه یازده‌جلدی مهارت‌های طلبگی با عنوان " جلسه درس" اثر حسنعلی علی‌اکبریان، باقیمت 5000 تومان توسط انتشارات کانون اندیشه جوان، منتشر و در دسترس مخاطبان قرارگرفته است.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات تکمیلی و تهیه این کتاب می‌توانند به نشانی www.poiict.ir مراجعه کنند./807/د102/ق

منبع: روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی

ارسال نظرات