۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۳۲۴۴۶۹
در آذربایجان شرقی؛

نخستین شماره دوهفته نامه بردباری منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین شماره دوهفته نامه بردباری با رویکرد تخصصی اجتماعی و اقتصادی در استان آذربایجان شرقی منتشر شد.
دو هفته نامه بردباري

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، دو هفته نامه بردباری تلاش کرده است با نگاهی جامع و کلی به موضوعات اجتماعی و اقتصادی روز استان بپردازد.


یکی از ویژگی های بارز دوهفته نامه بردباری این است که کاملا نگاه استانی بر آن حاکم است و کلیه مطالب، اخبار، گزارش ها و  یادداشت های آن را مسائل استانی تشکیل داده است.


حمیده بردباری، مدیرمسؤول این دو هفته نامه در بخشی از سخن نخست آورده است: دوهفته نامه بردباری را فرصتی می دانم برای کشف تجربیات جدید و شناخت دقیق خود و پیرامونمان تا در کنار هم و با جمعی کارشناسی فرصتی ایجاد کنیم برای تفکر بیشتر و نقد منصفانه به دور از تعصب گرایی، عافیت طلبی و دیگر ستیزی  چرا که این ها ریشه های روشن فکری و روشن نگری را تهدید می کنند به خشک کردن و هرچه می توانیم باید بی طرفی و استقلال حرفه ای خود را از این گزند ها در امان نگاه داریم.


در این قاب کاغذی، خاضعانه و بی‌ادعا تمام داشته خود را در راه تعالی و پیشرفت جامعه به کار می گیریم تا با ایجاد فضای نقد و گفت‌وگو راه را برای گفت‌وگوی بین  مردم  و مسئولان باز کنیم.


فعالان عرصه رسانه بدون شک نه ایجاد کننده مشکلات هستند و نه حلال اصلی مشکلات، اما آنها می‌توانند با نقد منصفانه، نشان دادن واقعیت‌ها و ارائه راهکارها در رفع مشکلات جامعه قدم بردارند، از این رو تلاش می کنیم تا با سعه صدر و به دور از اعمال و رفتارهای غرض‌ورزانه آرمان‌هایی همچون انصاف، عدالت، صلح و آزادی را سرلوحه عمل خود قرار داده و با بی‌طرفی، استقلال حرفه ای، مدارا و دیگر پذیری و با دوری از مبالغه، دیگر ستیزی، انحصار و خودمداری، برای اعتلای شهرعزیزمان تبریز و استان سرافرازمان آذربایجان شرقی و برای ایرانی آباد و آزاد با تمام توان و قوت قدم برداریم.


دولت واقعیت ها را به مردم بگوید، قطره قطره تا احیای دریاچه ارومیه، تجاری سازی تنها در فناوری های هایتک  خلاصه نمی شود، توسعه یکجانشینی یا تعالی شهری؟،  راهکارهای ترغیب به مطالعه در کودکان و نوجوانان و طلای کثیف را در چرخه زیست محیطی درست مدیریت کنیم، از جمله عناوین مطالب این نشریه است./935/ن602/ق

ارسال نظرات