۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۳۲۴۷۸۹

پایان دوره آموزشی «تاریخ و علوم قرآن» در لندن

خبرگزاری رسا ـ دوره آموزشی فشرده قرآنی، به همت مؤسسه قرآن کریم آستان مقدس عباسی و با همکاری انجمن مدارس تکمیلی عربی انگلیس برگزار شد.
دوره آموزش قرآن در لندن

 

به گزارش خبرگزاری رسا، دوره فشرده آموزشی «تاریخ و علوم قرآن» ویژه مربیان قرآنی به همت مؤسسه قرآن آستان مقدس حضرت عباس(ع) و با همکاری انجمن مدارس تکمیلی عربی بریتانیا در شهر لندن پایتخت انگلیس برگزار شد.

 

حجت الاسلام شیخ ضیاءالدین زبیدی، مدیر مرکز چاپ و تفسیر علوم قرآنی وابسته به آستان مقدس حضرت عباس(ع) در این باره گفت: این دوره در راستای سلسله برنامه‌ها و دوره‌های تخصصی مؤسسه قرآن آستان مقدس حضرت عباس(ع) و ویژه مربیان قرآن مقیم در لندن برگزار شد.

 

زبیدی تصریح کرد: این دوره تحت نظارت و سازماندهی کمیته توسعه انجمن عراقی مدارس تکمیلی عربی در بریتانیا برگزار شد و از مهم‌ترین دورس این دوره، معرفی علوم قرآن و شیوه ورورد به دانش آن، تاریخ قرآن از زمان نزول تا دوره چاپ آن، قرائات قرآنی و تعدد قاریان، سوره‌های مکی و مدنی قرآن، ناسخ و منسوخ، آیات محکم و متشابه و تفسیر آیات و معرفی مفسران قرآن کریم بود.

 

وی اظهار داشت: در این دوره مجموعه‌ای از احادیث نبوی و روایات ائمه اطهار(ع) نیز برای شرکت‌کنندگان ارائه شد و دروس این دوره به‌ شیوه‌ای ساده و سلسله‌وار و به دور از هرگونه پیچیدگی ارائه شد و برای فهم بهتر با ارائه مثال‌های علمی و نظری همراه بود.

 

بنابراین گزارش، شرکت‌کنندگان ضمن ابراز خرسندی از شرکت در این دوره، از آستان مقدس حضرت عباس(ع) و دست اندرکاران این دوره قرآنی تشکر و قدردانی کردند و ادامه برگزاری این دوره‌های قرآنی در رشته‌‌ها و تخصص‌های قرآنی دیگر را خواستار شدند./994/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات