۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱
کد خبر: ۳۲۵۵۳۷

هفت هزار فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی

خبرگزاری رسا ـ هفت هزار فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی بازداشت و بیشتر آنها در معرض خشونتهای فیزیکی هستند.
بند

 

به گزارش خبرگزاری رسا، انجمن حمایت از اسرای فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی اعلام کرد که حدود هفت هزارنفر در زندان های صهیونیستی به سر می برند که بیش از چهار صد نفرشان کودک و شصت و نه نفر نیز زن هستند.

 

این انجمن در بیانیه مشترک با هیأت امور اسرا و آزادگان (وابسته به سازمان آزادی بخش فلسطین)به مناسبت روز اسیر تأکید کرد: نظامیان رژیم صهیونیستی همه اسرا را در بیست و دو زندان بازداشت کرده است و برای این بازداشتها از قانون قدیمی انگلیس استفاده می کند. بر اساس این قانون فلسطینیان بدون محاکمه دو تا شش ماه بازداشت می شوند که این مدت قابل تمدید است.

 

"مؤسسه حرکت جهانی دفاع از حقوق کودکان فلسطین" هم در تازه ترین گزارش با عنوان "اینگونه با کودکان برخورد نمی شود" اعلام کرد: 76 درصد کودکان اسیر فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی در معرض خشونت های فیزیکی قرار دارند.

 

این مؤسسه می افزاید: قضات دادگاه های نظامی رژیم صهیونیستی معتقدند در بازجویی از کودکان اسیر، زور و اجباری یا شکنجه ای در کار نیست و دادستان هم برای محکوم کردن کودکان فقط به این اعترافات تکیه می کند.

 

این مؤسسه افزود: 144 کودک از مجموع 429 کودک فلسطینی زندانی (یعنی 33.6 درصد) اعلام کردند که بازجو، برگه هایی به زبان عبری به آنان داده و آنان را مجبور کرده است تا آن را امضا کنند؛ درحالی که بازجویی معمولا به زبان عربی است.

 

نتایج این گزارش حاکی است که 324 کودک از مجموع 429 کودک فلسطینی زندانی (یعنی 75.5 درصد) که در سالهای 2012 تا 2015 میلادی بازداشت شدند، مورد خشونت فیزیکی شامل هول دادن، سیلی زدن، مشت و لگد زدن و ضرب و جرح با کلاه خود یا قنداق تفنگ قرارگرفتند.

 

این مؤسسه افزود: 179 کودک از مجموع 429 کودک اسیر فلسطینی (یعنی 41.7 درصد) به دست نیروهای اشغالگر نیمه شب در منازلشان بازداشت شدند و 378 کودک از مجموع 429 کودک اسیر فلسطینی (یعنی 88.1 درصد) بدون اینکه درباره دلیل و یا مکان بازداشت، به خانواده هایشان اطلاع رسانی شود، بازداشت شدند.

 

در بخش دیگری این گزارش آمده است: در بازجویی 416 کودک از مجموع 429 کودک اسیر فلسطینی (یعنی 97 درصد) هیچ یک از والدین آنان در هنگام بازجویی حضور نداشته اند و مشاوره حقوقی نیز نگرفته است؛  در 84 درصد از موارد بازداشت کودکان فلسطینی نیز پلیس رژیم صهیونیستی حقوق قانونی آنان را به درستی توضیح نداده است.

 

این گزارش حاکی است: بازجوهای رژیم صهیونیستی برای گرفتن اعتراف به توهین و تهدید کودکان اسیر و حبس انفرادی آنان اقدام کرده اند./982/ب102/د

ارسال نظرات