۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۳۲۵۶۶۷
با حضور آیت الله دری نجف آبادی؛

نشست تخصصی نقد و بررسی کتاب فقه الانتخاب برگزار شد/ کتاب2+4 به زودی منتشر می شود

خبرگزاری رسا ـ نشست تخصصی نقد و بررسی کتاب فقه الانتخاب با حضور حجت الاسلام والمسلمین قوامی نویسنده کتاب و آیت الله دری نجف آبادی به عنوان منتقد کتاب، برگزار شد.
کتاب فقه الانتخاب

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عصر دوشنبه نشست تخصصی نقد و بررسی کتاب فقه الانتخاب به همت انجمن مدیریت اسلامی در سالن همایش های انجمن های اسلامی حوزه علمیه برگزار شد.

 

در این نشست ابتدا حجت الاسلام والمسلمین سیدصمصام الدین قوامی نویسنده کتاب به تبیین اهمیت ورود به موضوع پرداخت و اظهار داشت: همه انبیاء الهی مدیر بودند و بسیاری از مبانی مدیریتی را می توان از منابع اسلامی استخراج کرد بنابراین لازم دیدیم مجموعه کتاب هایی را به عنوان فقه الاداره منتشر کنیم که یکی از مجلدات آن کتاب فقه الانتخاب است.

 

وی با اشاره به اینکه یکی از بحث های مهم این کتاب پیرامون گزینش اصلح است، گفت: ما باید برای انتخاب یک مدیر شایسته ابتدا مصادیق اصلح را بدانیم؛ اگر اصلح را نتوانیم بشناسیم، سازمان ما پیشرو نخواهد بود.

 

کتاب «2+4» در راه است

رییس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود از نوشتن کتابی با عنوان «2+4» خبر داد و گفت: به زودی این کتاب منتشر خواهد شد؛ موضوع آن نیز مدیریت است اما نه بر مبنای مدیریت اسلامی بلکه شیوه مدیریت را صرفا به صورت عقلی تبیین می کند و به هیچ وجه از مبانی غربی تقلید نکرده ایم.

 

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی به عنوان منتقد کتاب فقه الانتخاب، اظهار داشت: اصل ضرورت پرداختن به این مسأله قابل تردید نیست؛ امروزه در بسیاری از مباحث روز از جمله اقتصاد و بانک داری با مسائل جدیدی روبرو هستیم؛ بحث مدیریت نیز از جمله مسائل مهمی است که باید ابعاد مختلف آن از سوی فقهای حوزه علمیه تبیین شود.

 

وی پرداختن به مسأله گزینش اصلح را از نقاط قوت این کتاب دانست و گفت: مبنای امامت، ولایت و انتخاب های خداوند نیز بر همین اساس است؛ امام صادق علیه السلام در روایتی می فرماید شما در انتخاب چوپان برای گوسفندان خود سعی می کنید فردی را انتخاب کنید که دلسوزترین افراد و آگاه ترین آنها نسبت به گوسفندان باشد پس چرا برای اداره جامعه اسلامی، چنین دقتی را به خرج نمی دهید.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بسیاری از مشکلات اساسی کنونی کشور را ناشی از مسأله مدیریت دانست و تصریح کرد: مدیریت به معنای واقعی کلمه تدبیر است؛ در فرهنگ اسلامی مطالب بسیاری پیرامون تدبیر و تقدیر امور وجود دارد؛ با تدبیر حکیمانه بسیاری از چالش های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی حل می شود./928/پ202/ق

ارسال نظرات