۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۴۲۲۹۷۰

هشدار اردن به رژیم صهیونیستی در رابطه با ادامه هتک حرمت مسجد الاقصی

دولت اردن رژیم صهیونیستی را از ادامه تعرضات شهرک نشینان صهیونیست به مسجد مبارک الاقصی و عواقب و پیامدهای ناگوار این تجاوزات برحذر داشت.
فلسطین، مسجد الاقصی

 

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد مومنی سخنگوی دولت اردن امروز دوشنبه تاکید کرد که تجاوزات شهرک نشینان و نظامیان رژیم صهیونیستی در حق نمازگزاران فلسطینی نقض صریح قوانین و معاهدات بین المللی به شمار می رود.

 

مومنی هشدار داد که ادامه تجاوزات به مسجد الاقصی و حمله به نمازگزاران فلسطینی عواقب بسیار خطرناکی در پی خواهد داشت.

 

همچنین دولت اردن از رژیم صهیونیستی خواست هرچه سریع تر جلوی ادامه تعرضات به مسجد الاقصی را گرفته و به شهرک نشینان و نظامیان صهیونیست اجازه ورود به محوطه های این مسجد مبارک و ادای مراسم های آیین یهود را ندهد.

 

این در حالی است که گروهک ها و سازمان های تندرو یهودی در ایام عید یهودی فصح که تا اوایل ماه می ادامه دارد، تحت حمایت شدید نیروهای پلیس صهیونیستی اقدام به هتک حرمت گسترده مسجد الاقصی می کنند و تنها روز گذشته دست کم 800 یهودی از جمله صدها گردشگر وارد این مسجد شدند.

 

امروز نیز ده ها شهرک نشین صهیونیست به مسجد الاقصی تعرض کرده و پس از خروج از مسجد مقابل دروازه های آن اقدام به رقص و پایکوبی کردند.

 

لازم به ذکر است که اردن اخیرا از نهایی شدن کار نصب دوربین های نظارتی در محوطه های مسجد الاقصی به منظور مستند سازی تجاوزات شهرک نشینان صهیونیست در داخل این مسجد خبر داده بود و قرار بود قبل از عید یهودی فصح این دوربین ها راه اندازی شوند اما در نهایت این پروژه به تاخیر افتاد و قرار شد وقت دیگری دوربین ها نصب شود./994/ب102/د

 

ارسال نظرات