۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۴۲۳۹۲۷

تجلیل از ۱۰۴ حافظ قرآن سوری

اداره اوقاف استان‌های درعا وسویدا طی مراسمی، از ۱۰۴ حافظ قرآن تجلیل کرد.
حافظان قرآن سوری

به گزارش خبرگزاری رسا، اداره اوقاف استان‌های درعا و سویدا واقع در جنوب سوریه، روز گذشته طی مراسمی در مسجد عبدالرحمن بن عوف در شهر درعا، از ۱۰۴ حافظ قرآن تجلیل کرد.

 

حافظان قرآن حاضر در این مراسم از نهادها و مؤسسات برگزارکننده دوره‌های قرآن و اهتمام آن‌ها در تجلیل از قرآن‌آموزان تشکر و قدردانی و بر ضرورت ادامه تلاش‌های خود برای حفظ قرآن کامل قرآن و پیاده‌کردن تعالیم و احکام والای این کتاب مقدس در زندگی خود تأکید کردند.

 

احمد الصیادی، مدیر اوقاف استان‌های درعا و سویدا سوریه نیز ضمن سخنانی در این مراسم، از تمامی مسؤولان و نهادهایی که در برگزاری موفق دوره‌های زمستانه آموزش قرآن مشارکت داشتند و در جهت نهادینه‌‌کردن آموزه‌های والای اسلام در میان قرآن‌آموزان تلاش می‌کنند، تشکر کرد.

 

وی در ادامه نقش خانواده‌ها و والدین در ارشاد و ایجاد انگیزه میان فرزندان خود برای حضور در این دوره‌های قرآنی به‌ویژه در شرایط سخت کنونی سوریه را بسیار مهم ارزیابی کرد.

 

منهل محامید، عضو ارشد حزب عربی سوسیالیستی «بعث» شاخه درعا بر نقش خانواده‌ها، ائمه و خطیبان مساجد در تربیت نسلی هوشیار و آگاه به تعالیم‌ والای دین اسلام که دعوت‌کننده به خیر، امنیت، محبت و صلح است، تأکید کرد.

 

در مراسم تجلیل از این حافظان، تعدادی از حافظان قرآن از جمله «عبدالرحمن الرفاعی»، «حازم الشرع» به تلاوت قرآن پرداختند و نیز «حمزه مقداد»، از کودکان حافظ قرآن دارای نیازهای خاص بود که در این مراسم به تلاوت قرآن پرداخت.

 

در مراسم تجلیل از حافظان قرآن در شهر «درعا»ی سوریه، اشعار و قصایدی نیز در مدح حضرت محمد(ع) خوانده شد./994/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات