۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۴۲۴۳۳۵
پژوهشگر انگلیسی:

مسلمانان بیشترین قربانی تروریسم هستند

استاد دانشگاهی در لندن با اشاره به مشترکات میان اسلام و مسیحیت، تاکید کرد که مسلمانان بیشتر از همه مردم دنیا قربانی تروریسم شده اند.
مسلمانان اروپا

به گزارش خبرگزاری رسا، استاد دانشگاه کینگ کالج لندن در مطلبی که در روزنامه ایندیپندنت منتشر شد، از روند اسلام ستیزی در غرب انتقاد کرد.

 

اندرو مکلود با بیان این که تروریسم به هر شکل محکوم است، گفت: تظاهرات هایی که علیه حملات تروریستی داعش در اروپا برگزار می شود مملو از شعار های ضد تروریسم است و مردم اروپا خواستار شکست دشمنان هستند. اما این دشمنان چه کسی هستند؟

 

وی افزود: آیا می توان گفت که جمعیت یک میلیارد و ششصد میلیونی مسلمانان تروریست هستند یا باید به خاطر داشت که مسلمانان اولین افرادی هستند که تروریسم و افراطی گری را محکوم کرده اند؟

 

این کارمند سابق سازمان ملل گفت: تروریست ها فقط ادعای پیروی از آموزه های حضرت محمد (ص) پیامبر دین اسلام را دارند اما بسیاری از ما (مردم اروپا) فراموش کرده ایم که دین اسلام حضرت مسیح(ع) را به عنوان پیامبری مهم قبول دارد. و از طرف دیگر مسیحیان و یهودیان به الله خدای اسلام (معادل عربی خداوند ابراهیم) ایمان دارند.

 

مکلود افزود: رسانه ها و شبکه های اجتماعی اروپا از شعارهایی پر شده که خواهان آغاز جنگی بین دنیای غرب و اسلام است. این در حالی است که مسلمانان اولین قربانیان تروریسم و افراطی گری هستند و باید توجه داشت که تروریست ها در کشورهای اسلام مشغول کشتن مسلمانان هستند. همچنین باید به این نکته توجه کرد که تاکنون جمعیت قربانیان مسلمان تروریسم بسیار بیشتر از اتباع غربی بوده است.

 

این پژوهشگر انگلیسی تاکید کرد که در صورت عدم تشخیص صحیح و دشمن دانستن همه مسلمانان که خود قربانی تروریسم هستند، جامعه غرب مجبور است 1.6 میلیارد نفر را دشمن بداند که این امر اشتباه است./847/ب902/د

ارسال نظرات