۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۴۲۴۶۳۲
۱۶ اردیبهشت در بیروت؛

نشست هیئت‌رییسه اتحادیه جهانی علمای مقاومت برگزار می‌شود

نشست فوق‌العاده هیئت‌رییسه اتحادیه جهانی علمای مقاومت و نشست کمیته مساعی حمیده ۱۶ اردیبهشت در بیروت برگزار می‌شود.
 اتحادیه جهانی علمای مقاومت

به گزارش خبرگزاری رسا، نشست فوق‌العاده هیئت‌ رییسه اتحادیه جهانی علمای مقاومت و نشست کمیته مساعی حمیده با حضور آیت‌الله محسن اراکی، دبیر‌کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، آیت‌الله محمدعلی تسخیری، رییس شورای عالی مجمع جهانی تقریب و جمعی از علما و شخصیت‌های برجسته جهان اسلام در بیروت، پایتخت لبنان برگزار می‌شود.

 

در این نشست یک روزه موضوعاتی همچون بحران‌های کنونی جهان اسلام، مسئله فلسطین و اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی، نحوه مقابله با قطعنامه‌های صادره علیه مقاومت اسلامی به‌ویژه حزب‌الله سرافراز، جریان‌های تکفیری و شیوه‌های رویارویی با اندیشه‌های گروه‌های افراطی و طرح‌ها و برنامه‌های آینده اتحادیه علمای مقاومت و کمیته مساعی حمیده مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

 

اندیشه تأسیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت در اجلاس بین‌المللی «علمای اسلام در حمایت از فلسطین» كه از سوی مجمع تقریب مذاهب اسلامی در تهران برگزار شد، مطرح و این اجلاس در واكنش به حوادث غزه با حضور بیش از ۲۰۰ نفر از اندیشمندان و مقامات و شخصیت‌ها از ۵۴ كشور جهان در تاریخ ۱۸ و ۱۹ شهریور ۹۳ (برابر با ۹ و ۱۰ سپتامبر ۲۰۱۴/ ۱۴ و ۱۵ ذی‌العقده ۱۴۳۵) برگزار شد.

 

در بندهای بیانیه اختتامیه این اجلاس موضوع تشكیل اتحادیه علمای مقاومت ـ كه هسته مركزی آن در مالزی مصوب شده ـ مطرح و بر لزوم تقویت و حمایت از آن اتحادیه و پیوستن علما و شخصیت‌های اسلامی بر آن تأكید شد. شیخ ماهر حمود از علمای برجسته لبنان، رییس اتحادیه علمای مقاومت و آیت‌الله محسن اراکی، نائب‌رییس این اتحادیه هستند.

 

آخرین نشست اتحاديه جهانی علمای مقاومت در تاريخ ۷ دی‌ماه ۱۳۹۴ در تهران با حضور بيش از ۱۸۰ تن از شخصيت‌های برجسته داخلی و خارجی در حاشیه بيست‌و‌نهمين کنفرانس وحدت اسلامی در تهران برگزار شد که در این نشست موضوعاتی همچون نقش علمای و اندیشمندان در وحدت کلمه مسلمین به عنوان واجب شرعی، نقش نخبگان در افشای پدیده تکفیر، ترور و جنایت‌های گروه‌های تکفیری، نقش مقاومت اسلامی و در رأس آن حزب‌الله در تحقق پیروزی‌ها در فلسطین، لبنان و مقابله با توطئه‌های صهیونیستی _آمریکایی و اقدامات خصمانه استکبار جهانی، حمایت مطلق و مداوم مقام معظم رهبری از مقاومت و پایداری آن تا پیروزی نهایی بر صهیونیست‌های متجاوز و تکفیری‌های تندرو و حامیان مستکبر آنان و فلسطین و مبانی ثابت آن و مسئله هتک حرمت مسجد الأقصی مورد بررسی قرار گرفت.

 

كمیته مساعی حمیده در جریان برگزاری بیست‌و‌ششمین كنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی ۱۰- ۸ بهمن‌ماه ۱۳۹۱ (۱۵ – ۱۷ ربیع‌الأول ۱۴۳۴ هـ الموافق ۲۷ - ۲۹ ینایر/كانون الثانی ۲۰۱۳) به درخواست شمار قابل توجهی از علماء و اندیشمندان شركت‌كننده در اجلاس با هدف ارائه راهکار برای حل بحران‌های جهان اسلام تشكیل شد و این کمیته تاکنون چندین نشست برگزار کرده و در بسیاری از موضوعات و مسائل جهان اسلام حضوری فعال داشته است.

 

آخرین نشست کميته مساعی حميده نیز در تاريخ ۶ دی ماه ۱۳۹۴ در تهران با حضور بيش از ۲۰۰ تن از شخصيت‌های برجسته داخلی و خارجی حاضر در بيست و نهمين کنفرانس وحدت برگزار شد که در این نشست موضوعاتی همچون اوضاع کنونی مسلمانان در کشورهای نیجریه، فلسطین، عراق، سوریه، یمن، بحرین، مالی، میانمار، افغانستان، پاکستان و... و ارائه راه حل‌های مناسب جهت حل بحران‌های کنونی این کشورها از طریق کمیته‌های مساعی حمیده، تشکیل کمیته‌های ویژه برای انجام مطالبات میدانی در کشورهای فوق‌الذکر در دیدار با علما و رهبران فکری و سیاسی به منظور ایجاد راه‌حل‌های عملی برای بحران‌های موجود و مناقشه مسئله حج و فاجعه منا که منجر به شهادت هزاران زائر بیت الله الحرام شد و ارائه راه حل‌های مناسب بر اساس مبانی اسلام و منافع امت مورد بررسی قرار گرفت./982/ب102/د

منبع: ايكنا

ارسال نظرات