۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۴۲۴۷۹۶

دویست و شصت و دومین شماره ماهنامه پوپک منتشر شد

دویست و شصت و دومین شماره ماهنامه فرهنگی کودکان ایران(پوپک) به صاحب امتیازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منتشر شد.
پوپک

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شماره 262 ماهنامه فرهنگی کودکان ایران(پوپک) به صاحب ‌امتیازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و به مدیرمسؤولی محمد حسنی ویژه اردیبهشت ‌ماه 1395 چاپ و روانه بازار شد.

 

«شعر آفتاب/ رسول مهربانی»، «شکوفه‌های آسمانی/ امام زمان»، «سرمقاله»، «شعر»، «روزهای نو»، «داستان»، «فکرهای نقره‌ای»، «خنده منده»، «قصه‌های نماز»، «گفت‌وگو»، «جدول»، «سرگرمی»، «مسافران بهشت» و «قصه‌های قدیمی» برخی از موضوعات این ماهنامه است.

 

در سرمقاله این ماهنامه با عنوان گاهی لازم است به خودمان بیاییم، می‌خوانیم: «اصلا ما هیچ می دانیم چه کسی هستیم و داریم چه می کنیم؟ جایی که باید حرف نزنیم، حرف می زنیم؛ جایی که نباید خنده کنیم، می خندیم؛ در جایی که خوب است مهربان باشیم، بداخلاق می شویم و ...

 

آیا تا به حال از خود پرسیده ایم چه کسی هستیم و خدا ما را برای چه آفریده است؟ خوب است همیشه یادمان باشد در محضر خدا هستیم و او دارد ما را می بیند؛ پس کارهایی را که خدا دوست دارد، انجام دهیم».

 

در ذیل موضوع دیگری از این ماهنامه با عنوان من اردیبهشت هستم درباره بعثت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله مطالبی ذکر شده که به این شرح است: «من غار تاریکی بودم که از تنهایی و سکوت خسته بود. همیشه آرزو داشتم که کسی پیش من بیاید و با من حرف بزند، که با آمدن پیامبر خوبی ها به آرزویم رسیدم.

 

وقتی دعا می خواند، فرشته ها را در اطرافش می دیدم که آمین می گویند. او آمد و آمد تا چهل شب گذشت. در چهلمین شب بود که احساس کردم حال و هوایش با شب های دیگر فرق دارد. گویا اتفاقی در راه بود. ناگهان صدایی آسمانی شنیدم: اقرأ بِسمِ رَبِّکَ الَّذی خَلَق».

 

از دیگر موضوعات این ماهنامه می‌توان به مطالبی همچون «قصه های گوش دراز»، «سرگرمی»، «باغچه نور»، «کاردستی»، «شعر»، «میزگرد/ طعم شیرین تشویق»، «داستان»، «سفرهای من» و «بچه‌ها خبر!» اشاره کرد.

 

در بخش پایانی این ماهنامه موضوعاتی همچون «داستان ترجمه»، «پرت و پلا»، «دلم می خواهد به بابا بگویم»، «کبوتر نامه‌رسان»، «آگهی»، «در باغ مهربانی» و «ببین و بگو» به چشم می‌خورد.

 

در بخش دیگری از این ماهنامه با عنوان در باغ مهربانی آمده است: مینا گفت: با پول های عیوی ام یک باغ خیلی قشنگ خریدم. اگر دوست داری یکی هم برای تو هم بخرم! مریم گفت: چی؟ مگر چقدر عیدی جمع کرده ای که هم برای خودت باغ خریده ای و هم می خواهی برای من بخری؟

 

مینا کفت: این که چیی نیست؛ برای مرضیه، سمیرا و زینب هم می توانم بخرم! مریم گفت: حتما گنج پیدا کرده ای! مینا زد زیر خنده و گفت: گنج؟ نه، منظورم کتاب است. امام علی علیه السلام می فرماید: «کتاب ها باغ های دانشمندان هستند»، یعنی ما وقتی کتابی ا می خوانیم و از خواندنش لذت می بریم، انگار در یک باغ سرسبز گردش می کنیم و از تماشای گل ها لذت می بریم.

 

دویست و شصت و دومین شماره ماهنامه فرهنگی کودکان ایران(پوپک) به صاحب ‌امتیازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و مدیرمسؤولی محمد حسنی ویژه اردیبهشت ‌ماه 1395 در 56 صفحه و به قیمت 3000 تومان منتشر شده است./907/پ202/ق

ارسال نظرات