۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۴۲۶۱۸۸
دبیرکل مجمع گروه‌های اسلامی مصر:

کشورهای اسلامی برای حل مشکلات اقتصادی باید صنعتی مقتدر داشته باشند

روحانی مصری تاکید کرد که با ایجاد یک کانال همکاری صنعتی بین کشورهای منطقه می توان زمینه پیشرفت صنعتی و کاهش سطح مشکلات اقتصادی را فراهم کرد.
سید علی موسوی دبیرکل مجمع گروه های اسلامی در مصر

به گزارش خبرگزاری رسا، سید علی موسوی، دبیرکل مجمع گروه های اسلامی مصر، در همایشی که در قاهره برگزار شد، اقدام تروریستی داعش در منطقه حلوان این کشور را محکوم کرد و آن را مخالف موازین اسلامی دانست.

 

وی در ادامه به روند پیشرفت صنعت در کشورهای در حال توسعه و مقایسه آن با کشورهای توسعه یافته پرداخت و گفت: صنعت یک بخش اساسی در رشد و فراهم کردن شرایط برای کار و فعالیت در کشور است. پیشرفت صنعتی در کشور زمانی محقق خواهد شد که تمام ظرفیت های موجود در مسیر صحیح هدایت شود.

 

این روحانی مصری تاکید کرد: فعالیت های صنعتی در برخی کشورها با پیچیدگی های بیشتری روبرو است که علت آن پیدایش تخصص های جدید و ایجاد فضای رقابتی بین شرکت های صنعتی به شمار می آید. ما نیز باید با استفاده از تجارب این کشورها وارد این فضای رقابتی شویم تا بتوانیم بر بحران اقتصادی خود سیطره پیدا کنیم.

 

دبیرکل گروه های اسلامی مصر تصریح کرد: تهران در ژوئن سال  2015میلادی در کنفرانسی مربوط به همین زمینه تلاش زیادی را برای اجرای قطعنامه های قبلی و بهره گیری از پتانسیل کشورهای منطقه در زمینه صنعت از خود نشان داد که باید این تلاش های با همکای کشورهای منطقه به نتیجه برسد.

 

موسوی در پایان خاطر نشان کرد: تشکیل یک کانال همکاری صنعتی بین کشورهای منطقه از اولویت های ضروری است که می تواند زمینه را برای پیشرفت صنعتی و به کارگیری متقابل تجارب صنعتی کشورها فراهم کند./1321/ب902/د

 

ارسال نظرات