۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۴۲۷۲۲۸
در پژوهشگاه علوم انسانی برگزار شد؛

نشست کتابخوان تخصصی مطالعات قرآنی

در ادامه نشست‌های کتابخوان، چهار کتاب تخصصی در حوزه قران کریم مورد خوانش و معرفی قرار گرفت.
نشست کتابخوان تخصصی مطالعات قرآنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست کتابخوان تخصصی «مطالعات قرآنی» عصر امروز دوشنبه 27 اردیبهشت ماه با حضور دکتر فروغ پارسا رییس پژوهشگاه حکمت معاصر، دکتر مریم قبادی استاد دانشگاه، دکتر جعفر نکونام عضو هیأت علمی دانشگاه، دکتر محمد اله‌یاری فومنی معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد، اسماعیل جانعلی‌پور مدیرکل امور فرهنگی نهاد، اصحاب رسانه و جمعی از علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی در سالن اندیشه پژوهشگاه علوم‌انسانی و مطالعات فرهنگی ایران برگزار ‌شد.

 

در بخش ابتدایی این نشست، مریم قبادی به معرفی دو عنوان از کتب تألیفی خود پرداخت. وی با معرفی کتاب‌های «تفسیر فرات کوفی بازشناسی میراث کهن شیعه» و «تفسیر توصیفی علوم و حدیث» توضیحاتی درباره این دو اثر دینی را ارائه کرد.

 

در ادامه این نشست تخصصی کتابخوان، اثری از دکتر فروغ پارسا توسط وی معرفی گردید. دکتر پارسا که ریاست پژوهشکده حکمت معاصر را بر عهده دارد کتابی با عنوان «تفسیر شیعی و تخولات تاریخی ایران» را که به رشته تحریر در آورده است را به مخاطبان این نشست کتابخوان معرفی کرد و توضیحاتی را در خصوص بخش‌های مختلف کتاب خود ارائه کرد.

 

جعفر نکونام به عنوان آخرین فرد در مراسم امروز به معرفی کتاب پرداخت. وی که دارای دکترای علوم قرآنی است کتاب «درآمدی بر معناشناسی قرآن (روش تحقیق با تاکید بر علوم انسانی)» را به مخاطبان و علاقه‌مندان به حوزه نشر قرآنی، معرفی کرد.

 

گفتنی است نشست‌های تخصصی کتاب‌خوان از سلسله نشست‌هایی است که نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سال 1395 به عنوان «سال خواندن» با هدف اشاعه آگاهی‌های تخصصی و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در موضوعات مختلف برگزار می‌کند، پیش از این نشست‌های تخصصی کتاب‌خوان در موضوعاتی همچون «شعر» و «اقتصاد مقاومتی» برگزار شده است./856/پ202/ق

ارسال نظرات