۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۵:۵۸
کد خبر: ۴۲۷۲۳۰
رییس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور خبر داد؛

برگزاری نشست کتابخوان ویژه اساتید حوزه علمیه

مختارپور گفت: تلاش می‌کنیم تا در نیمه اول سال جاری نشست کتابخوان ویژه اساتید حوزه‌های علمیه را برگزار کنیم.
علیرضا مختارپور

علیرضا مختارپور، رییس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: حوزه‌های علمیه مرجع و پرورشگاه اصلی روحانیون و طلاب  کشور هستند و نقش روحانیون و حضور آنان در جامعه بسیار تاثیر گذار است.

 

وی افزود: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور که وظیفه اصلی آن ترویج فرهنگ کتابخوانی است در تلاش است که از این ظرفیت عظیم مردمی و انسانی استفاده کند.

 

مختارپور ابراز داشت: جامعه روحانیت به دلیل اینکه درخدمت تمام توده‌های شهری، روستایی و طبقات اجتماعی هستند و در جایگاه تخصصی خود نیز در مراسم‌های عبادی، دینی سیاسی که مردم حضور دارند می‌توانند فرهنگ کتابخوانی و علم‌آموزی را در بین مردم ترویج و توسعه دهند.

 

رییس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، تأکید کرد: توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی می‌تواند از سوی روحانیان صورت بگیرد، ضمن اینکه پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم نیز به این کار سفارش می‌کردند.



وی در خصوص اهداف نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، بیان داشت: برای پیشبرد اهدافمان ازبرنامه‌هایی همچون کتابخوان اختصاصی طلاب نیز بهره برده‌ایم اما این برنامه‌ها در حد کفایت نبوده است.

 

مختارپور اضافه کرد: هنوز جای کار و تعامل فراوانی بین نهاد کتابخانه‌ها و حوزه‌های علمیه وجود دارد و ما امیدواریم در سال 95 بتوانیم به بخش بزرگی از اهدافمان با همکاری حوزه‌های علمیه دست پیدا کنیم.



رییس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، یادآور شد: ما برای بانیان حوزه‌های علمیه و اساتید حوزوی که در فرهنگ و ترویج کتابخوانی پیشرو بوده‌اند برنامه‌های ویژهای داریم و با تمام توان از آنها حمایت می‌کنیم و این قول را می‌دهیم که درنیمه اول سال 95 از این برنامه‌ها در جهت فرهنگ کتابخوانی استفاده کنیم./856/ت302/ق

ارسال نظرات