۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۴۲۷۵۱۵

الازهر دوره آموزشی تلاوت برگزار می‌کند

مسجد جامع الازهر از اجرای برنامه‌ای آموزشی به منظور تربیت و پرورش افراد مستعد در زمینه تلاوت قرآن و ابتهال خبر داد.
قرآن

به گزارش خبرگزاری رسا، مسجدجامع الازهر اعلام کرد: برنامه آموزشی پروورش افراد مستعد در زمینه تلاوت قرآن و ابتهال با هدف پرورش و تربیت صاحبان صوت‌های زیبا در زمینه تلاوت و ابتهال اجرا می‌شود و آموزش این افراد از سوی کارشناسان متخصص در زمینه صوت و مقامات قرآنی صورت می‌گیرد.

 

این برنامه آموزشی، مقدمه‌ای برای تربیت قاریان و مبتهلان با استعداد است که بتوانند به‌عنوان نماینده الازهر در داخل و خارج از مصر فعالیت کنند.

 

«محمد مهنا»، ناظرکل رواق‌های مسجد جامع الازهر گفت: این برنامه در چارچوب مسابقات سالانه رواق قرآن مسجد جامع الازهر برای انتخاب برترین اصوات در زمینه تلاوت قرآن و ابتهال برگزار می‌شود.

 

وی افزود: در برنامه آموزشی امسال مسجد جامع الازهر، نفرات برتر مسابقات سال گذشته حضور دارند که این افراد پس از آموزش به عضویت رادیو قرآن مصر در‌ می‌آیند و به‌عنوان نماینده الازهر در داخل و خارج از مصر فعالیت می‌کنند.

 

محمد مهنا تصریح کرد: نفرات برتر مسابقات قرآن امسال مسجد جامع الازهر امسال نیز به شرکت‌کنندگان در این برنامه آموزشی می‌پیوندند.

 

وی در پایان گفت: حمایت الازهر از جوانان با استعداد، هدایت و ارشاد آنان به مسیر صحیح و جلوگیری از پیوستن جوانان به گرایش‌‌های نادرست و مغایر با تسامح و میانه‌روی از اهداف اجرای این برنامه آموزشی است.

 

مسجد جامع الازهر (۳۵۹ - ۳۶۱ هـ) / (۹۷۰ - ۹۷۵ م)، از مهم‌ترین مساجد مصر و مشهورترین مساجد جهان اسلام است./980/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات