۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۴۲۸۱۴۲

تظاهرات پزشکان یکی از شهرهای آمریکا در اعتراض به اظهارات اسلام‏ هراسانه ترامپ

گروهی از پزشکان شهر کلیولند در ایالت اوهایو آمریکا در اعتراض به اظهارات نامزد احتمالی حزب جمهوری خواه در انتخابات این تظاهرات می کنند.
اعتراض دکتر جوان آمریکایی به اظهارات اسلام هراسانه ترامپ

به گزارش خبرگزاری رسا، گروهی از پزشکان و متخصصان جوان شهر کلیولند در ایالت اوهایو آمریکا قصد دارند در آخرین روز برگزاری گردهمایی ملی حزب جمهوری خواه در این شهر در اعتراض به اظهارات اسلام ستیزانه دونالد ترامپ، نامزد احتمالی این حزب در انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا، گردهمایی اعتراضی برگزار کنند.  

 

این گروه که "اتحاد علیه ترامپ" نام دارد درخواست خود را برای برگزاری یک تجمع بزرگ اعتراضی در آخرین روز برگزاری گردهمایی ملی حزب جمهوری خواه به مقامات شهر کلیولند تحویل داده است.

 

برایان هامبلی، بنیانگذار این گروه در مصاحبه ای دلیل اصلی شکل گیری گروه "اتحاد علیه ترامپ" را اظهارات اسلام هراسانه وی و به ویژه ارائه پیشنهاد ممنوع کردن ورود مسلمانان به آمریکا عنوان کرد.

 

هامبلی در این مصاحبه گفت: پزشکان مسلمان زیادی در شهر کلیولند زندگی می کنند که بعضی از آنان نیز در گروه ما عضو هستند. ارائه پیشنهاد ممنوع کردن ورود مسلمانان به آمریکا همه ما را شوکه کرده است.

 

برایان هامبلی از معترضانی بود که در جریان سخنرانی ترامپ در شهر کلیولند در روز 12 ماه مارس از سالن سخنرانی اخراج شد. وی و یک پزشک جوان دیگر در جریان سخنرانی ترامپ سوئیشرت های خود را درآوردند تا پیغامی را که بر روی تیشرتی که در زیر پوشیده بودند درج شده بود به همگان نشان دهند. بر روی تیشرت آنها نوشته شده بود: "پزشکان مسلمان جان انسان ها را در کلیولند نجات می دهند".

 

سایر اعضای گروه نیز که در خارج از سالن سخنرانی حضور داشتند تیشرت های مشابهی پوشیده یا بنرهایی در دست داشتند که حاوی چنین شعارهایی بود.

 

گردهمایی ملی حزب جمهوری خواه آمریکا قرار است از روز 18 تا 21 ماه جولای میلادی در شهر کلیولند ایالت اوهایو برگزار شود./990/ب902/د

ارسال نظرات