۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۴۲۹۴۳۵

موافقت اتحادیه عرب با طرح فرانسه برای مذاکرات سازش فلسطین

اتحادیه عرب در جلسه فوق العاده روز شنبه که با حضور وزیران خارجه کشورهای عضو برگزار شد با طرح فرانسه برای از سرگیری گفت‌وگوهای سازش موافقت کرد.
اتحادیه عرب

به گزارش خبرگزاری رسا، وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب که روز شنبه در نشست فوق العاده این سازمان تحولات اخیر پرونده فلسطین را بررسی کردند، بر حمایت اتحادیه عرب از طرح فرانسه برای حل پرونده فلسطین تأکید کردند.

 

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که وزیران خارجه کشورهای عربی عضو اتحادیه عرب تأکید کردند کشورشان از ازسرگیری مذاکرات سازش میان فلسطین و رژیم صهیونیستی استقبال می‌کنند و خواستار تعیین جدول زمانی برای آن هستند.

 

اتحادیه عرب در بیانیه پایانی روز گذشته خود خواستار ایجاد ساز و کاری چندجانبه برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل و تأسیس دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی و بر اساس مرزبندی سال 1976 شدند.

 

تاکید العربی بر اجرای طرح دودولتی

 

در همین راستا «نبیل العربی» دبیرکل اتحادیه عرب گفت باید در نهایت هدف ازسرگیری گفت‌وگوهای سازش رسیدن به چارچوبی برای اجرای راهکار دو دولت باشد نه اینکه تنها طرفین مانند 25 سال گذشته به صورت بی‌هدف و بی‌نتیجه باهم دیدار کنند.

 

عباس: حاضر نیستیم تعبیر «دولت یهودی» را بپذیریم

 

از سوی دیگر «محمود عباس» رییس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در این نشست تأکید کرد باید مبنای نشست آتی پاریس که 3 ژوئن در فرانسه برگزار می‌شود؛ تصمیمات بین المللی و عربی باشد.

 

وی در جریان سخنرانی‌اش در نشست روز شنبه اتحادیه عرب تأکید کرد زمان آن فرا رسیده تا عزم بین المللی و عربی برای محقق شدن آزادی مردم فلسطین جزم شود و دولت مستقل فلسطینی تأسیس شود.

 

وی افزود: ما پیش از این به مفهوم دولت اسرائیلی اعتراف کرده‌ایم اما حاضر نیستیم تعبیر دولت یهودی را بپذیریم و خواستار تأسیس دولت فلسطین در خاک کشورمان هستیم و اجازه نخواهیم داد یک اسرائیلی در داخل خاک فلسطین حضور داشته باشد./847/ب101/د

ارسال نظرات