۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۴۳۰۱۳۰

آموزش زبان اسپانیایی در مدارس مذهبی ترکیه اجباری شد

وزارت آموزش ترکیه با صدور بیانیه ای مدارس مذهبی این کشور را ملزم کرد که به آموزش زبان اسپانیایی بپردازند.
دانش آموزان مدارس مذهبی ترکیه

به گزارش خبرگزاری رسا، وزارت آموزش ترکیه با صدور بیانیه ای مدارس مذهبی این کشور موسوم به "امام حطیپ" را ملزم کرد که به منظور تقویت روابط با مسلمانان ساکن در کشورهای آمریکای جنوبی به آموزش زبان اسپانیایی بپردازند.

 

دو دبیرستان مذهبی در یکی از مناطق شهر استانبول به عنوان مدارس پایگاه اصلی این پروژه تعیین شده و برای دانش آموزانی که قرار است در سال 2016-2017 میلادی زبان اسپانیایی بیاموزند کلاس آمادگی برگزار می شود.

 

وزارت آموزش ترکیه در بیانیه خود اعلام کرده است که این نخستین بار است که زبان اسپانیایی در مدارس دولتی این کشور آموزش داده می شود.

 

در این بیانیه تاکید شده است که حدود 7 میلیون مسلمان اسپانیایی زبان در کشورهای آمریکای مرکزی و جنوبی زندگی می کنند و آن دسته از فارغ التحصیلان مدارس امام حطیپ که زبان اسپانیایی می آموزند باید در شکل گیری و تقویت روابط با این مسلمانان تلاش کنند.

 

انتظار می رود که در سال آینده تحصیلی 68 دانش آموز مدارس مذهبی ترکیه در کلاس های آموزش زبان اسپانیایی ثبت نام کنند.

 

گفتنی است، ترکیه در سالیان اخیر تلاش زیادی برای گسترش نفوذ سیاسی خود در میان کشورهای اسلامی و مسلمانان ساکن در کشورهای غیراسلامی به عمل آورده و توجه به مسلمانان آمریکای جنوبی نیز در چارچوب همین سیاست ارزیابی می شود./990/ب902/د

ارسال نظرات