۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۴
کد خبر: ۴۳۱۱۰۵
طی مراسمی؛

کتاب «مباحث سیاسی بحارالانوار(جلد ۱ و۲)» رونمایی شد

آیین رونمایی از کتاب «مباحث سیاسی بحارالانوار(جلد ۱ و۲)» در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین محمد هادی یوسفی غروی


به گزارش خبرگزاری رسا، رونمایی از کتاب «مباحث سیاسی بحارالانوار(جلد ۱ و۲)» در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد هادی یوسفی غروی، مسؤلین پژوهشگاه علوم و فرهنگ و برخی از شخصیت های علمی و حوزوی برگزار شد.


حجت الاسلام والمسلمین ابوالفضل سلطان محمدی مولف کتاب، در این مراسم  با اشاره به حدیث ثقلین اظهار داشت: پیامبر دو ثقل معرفتی را به عنوان ثقل اکبر و ثقل اصغر به مسلمانان معرفی می کند و درواقع می توان گفت هرآنچه انسان در دنیا و آخرت و در عمل به آن نیاز دارد در کتاب و سنت مطرح شده است.


وی گفت: احادیثی که بر جاودانگی دین اسلام و جامعیت آن دلالت دارد، همه نیازهای بشر را تا روز قیامت تامین کرده است و اگر جامعه ای بخواهد گمراه نشود باید به قرآن و سنت تکیه کرده و از آنها کمک بگیرد بنابراین عدم گمراهی در سیاست و پیشرفت و سعادتمندی انسان در سیاست وابسته به مراجعه به این دو ثقل است.


مؤلف کتاب «مباحث سیاسی بحارالانوار» با اشاره به مراحل تدوین این موسوعه اظهار داشت: علامه مجلسی از علمای پرتالیف شیعه است و کتاب بحارالانوار از جلد اول تا آخر، مطالعه تفسیری گردید که مطالعه و تدوین آن ۵ سال به طول انجامید و مراحل ارزیابی آن هم همین مدت طول کشید.


وی تصریح کرد: جلد اول این موسوعه بیشتر مباحث نظری و جلد دوم ناظر به مباحث عملی است و نکته دیگر در این پروژه آنکه مباحث سیاسی را موضوع بندی کردیم ولذا پژوهشگر و محقق در هر موضوعی، با احادیث متعددی برخورد می کند ./874/د102/ق

منبع: روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی

 

ارسال نظرات