۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۴۳۱۷۳۵

واکنش علمای الازهر به فروش قرآن‌های رنگی در مصر

فروش قرآن‌های رنگی که پس از آغاز ماه رمضان در برخی محله‌های مصر رونق قرار گرفته با واکنش برخی علمای الازهر و مسؤولان وزارت اوقاف مصر مواجه شده است.
قرآن های رنگی

به گزارش خبرگزاری رسا، ابراهیم رضا، از علمای الازهر در پاسخ به پرسشی درباره حکم اسلام درباره قرآن‌های رنگی گفت: مشکل این نسخه‌های قرآن تنها به خاطر رنگی‌بودن آن‌ها نیست، بلکه این نسخه‌های قرآن دارای اشتباهات زیادی هستند.

 

وی افزود: مجمع پژوهش‌های اسلامی الازهر مسؤول و ناظر بر چاپ قرآن کریم در مصر است و بررسی این مسأله باید به این مجمع واگذار شود.

 

از سوی دیگر، شیخ احمد ترک، مدیرکل مراکز آموزش وزارت اوقاف مصر، چاپ قرآن‌های رنگی را جایز دانست و گفت: چاپ این نسخه‌های قرآن تا زمانی که مردم را در قرائت قرآن کریم کمک می‌کند، امری حلال است.

 

وی در ادامه تدوین ضوابط جدیدی در زمینه چاپ قرآن را خواستار شد.

 

مجمع پژوهش‌های اسلامی الازهر: قرآن‌های رنگی مصادره می‌شود

 

در عین حال،‌ مجمع پژوهش‌های اسلامی الازهر تصمیم گرفت، تمامی نسخه‌‌های رنگی قرآن که عرضه‌ آن‌ها همزمان با حلول ماه مبارک رمضان در برخی محله‌‌های مصر رونق گرفته است، مصادره کند.

 

یادآور می‌شود، فروش نسخه‌های قرآنی‌ با جلد‌هایی به رنگ‌های نئونی صورتی، بنفش و آبی و ...همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان در مصر رواج یافته و مورد استقبال مردم این کشور قرار گرفته‌ است.

 

مصری‌ها، قرآن‌های رنگی را با عنوان «قرآن‌های لبنانی» می‌شناسند، زیرا بسیاری از این نسخه‌های قرآن در لبنان به زینت طبع آراسته می‌شوند.

 

این قرآن‌های رنگی همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان از سوی برخی مراکز فروش کتب اسلامی در مناطق پر رفت‌وآمدی همچون «الازهر» و «رأس الحسین» قاهره عرضه شده و با استقبال شهروندان مواجه شده است./994/ب101/د

ارسال نظرات