۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۹
کد خبر: ۴۳۲۰۷۹

برنامه‎های آستان مقدس کاظمین در ماه رمضان

آستان مقدس کاظمین همانند سال های گذشته،ه در ماه مبارک رمضان برنامه‎های ویژه‎ای برای زائران برگزار می کند.
برنامه‎های آستان مقدس کاظمین (ع) در ماه رمضان

به گزارش خبرگزاری رسا، با آغاز ماه مبارک رمضان، آستان مقدس کاظمین (ع) طبق برنامه هر ساله خود، مراسم‎های معنوی و پرشور برای احیای شب‎های این ماه با برکت در صحن حرم مطهر امام کاظم (ع) برگزار می کند.

 

برنامه‎های آستان مقدس کاظمین (ع) هر روز ساعت 5:30 (به وقت محلی) با مراسم ترتیل خوانی قرآن مجید آغاز می شود و سپس بعد از افطار، برنامه‎های دیگر مانند قرائت دعای افتتاح و تشکیل جلسات قرآن برای آقایان و بانوان به صورت جداگانه برگزار می شود.

 

حجت الاسلام شیخ عبد الله کعبی، از خطیبان بغداد هر شب طی سخنانی در صحن مبارک حضرت امام کاظم (ع) به بررسی آثار ماه رمضان می پردازد.

 

وی شب گذشته طی سخنانی به بیان آثار و ثمرات  انجام واجبات الهی پرداخت و گفت: باید مراقب باشیم از فضیلیت این ماه با برکت استفاده کنیم تا در این روزهای باعظمت مورد مغفرت و بخشش خداوند  قرار گیریم.

 

در مراسم‎های مختلف آستان مقدس کاظمین (ع) اقشار مختلف و زائران بسیاری مشارکت می کنند و از فضا معنوی این مکان مقدس نهایت بهره را می برنند.

 

همچنین به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان آستان مقدس کاظمین (ع) بین زائران و خادمان این آستان سحری و افطاری توزیع می کند./994/ب902/د

ارسال نظرات