۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۳
کد خبر: ۴۳۲۹۶۷

خطیبان جمعه عراق خواستار مبارزه با مفسدان شدند

خطیبان جمعه عراق خواستار مبارزه با مفسدان و چپاول گران ثروت‎های ملی در این کشور شدند.
خطیبان جمعه عراق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام شیخ اسامه الناصری، امام جمعه الناصریه عراق، در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد شیخ عباس الکبیر برگزار شد، مشارکت کودکان در برنامه‎های اجتماعی، دینی و تربیتی در روزهای تعطیلات تابستانی را مفید توصیف کرد.

 

وی افزود: نباید کودکان را پس از طی یک سال تحصیلی موفق به حال خود رها کرد زیرا آنان به توجه و برنامه ریزی جدی نیاز دارند.

 

امام جمعه بغداد عامل اصلی مشکلات را دوری از امر به معروف و نهی از منکر خواند

 

حجت الاسلام شیخ سلام الربیعی، امام جمعه بغداد در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد الرحمن برگزار شد، به آثار امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر آثار مثبت بسیار دارد که سلامت جامعه و فرد را می تواند تضمین کند.

 

وی افزود: امور داخل کشور به وزارت کشور و امور خارجی به وزارت امور خارجه مربوط است، در هر دو وزارتخانه باید به مساله امر به معروف و نهی از منکر توجه ویژه‎ای شود و این مساله یک نوع حقی بر گردن دولت است. دولت باید در عرصه بین المللی و داخلی به وظیفه خود در جهت امر به معروف و نهی از منکر عمل کند و اجازه ندهد که چهره اسلام بیش از این مورد خدشه واقع شود.

 

امام جمعه بغداد تصریح کرد: حضور اشرار، مفسدان و افراد ناکارآمد و ایجاد خلا امنیتی در عراق که نتیجه آن پیدایش جریان تروریستی و تکفیری داعش شد، به علت عدم توجه به مساله امر به معروف و نهی از منکر است.

 

امام جمعه بصره: بدهی‎های مالی عراق به علت فساد در دولت است

 

حجت الاسلام شیخ محمد فلک، نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد الشویلی برگزار شد با اشاره به بازپس دهی اولین قرض‎های دولت عراق به کشورهای قرض دهنده گفت: علت فساد و بدهی‎های مالی دولت عراق فساد و مدیریت ضعیف اقتصادی است.

 

وی افزود: از دولت عراق انتظار می رود که به بخش صنعتی و کشاورزی این کشور بیشتر توجه کند.

 

نماینده آیت الله سیستانی خاطرنشان کرد: دولت باتوجه به قرض پول از سایر کشورها، منابع قرض گرفته شده را باید در مسیر صحیح هزینه کند نه اینکه بر پروژه و طرح‎های که سود و بازدهی خاصی ندارد و افراد فاسد در آن به چپاول نشسته‎اند./994/ب912/د

ارسال نظرات