۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۴۳۵۸۰۸

گردهمایی۴۰۰هزارنفری درمسجدالاقصی همزمان با روز قدس

۴۰۰ هزار نمازگزار فلسطینی شب گذشته با حضور در مسجد الاقصی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مصادف با روز جهانی قدس و همچنین یکی از شب‌های قدر به روایت اهل تسنن را گرامی داشتند.
مسجد الاقصی

به گزارش خبرگزاری رسا،‌ پایگاه خبری الرساله نت نوشت: صدها هزار نمازگزار فلسطینی از اقصی نقاط فلسطین شب گذشته مصادف با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به رغم تدابیر امنیتی رژیم اشغالگر قدس در مسجدالاقصی و خیابانهای اطراف به راز و نیاز با خدا پرداختند.

 

این شب همچنین با شب قدر به روایت اهل تسنن (27 ماه رمضان)مصادف بود و حال و هوای معنوی خاصی به حضور نماز گزاران در مسجد الاقصی  بخشیده بود.

 

شیخ عمر الکسوانی مدیر مسجدالاقصی در این باره گفت: بین 380 تا 400 هزار نماز گزار شب قدر را در مسجد الاقصی به احیا نشستند. به گفته وی این تعداد نماز گزار از ابتدای نماز تراویح به سمت مسجدالاقصی حرکت کردند و و با ورود به صحن این مسجد و خیابانهای اطراف آن به احیای این شب پرداختند.

 

الکسوانی تصریح کرد: حضور و گردهمایی این تعداد از امت فلسطینی در آخرین جمعه ماه رمضان و شب قدر پیام آشکاری برای رژیم اشغالگر داشت با این مضمون که فلسطینی ها همچنان در حفاظت از هویت اسلامی مسجد مبارکشان ثابت قدم هستند و اجازه تجزیه مساحت 144 دونمی (هر دونم تقریبا یکهزار متر)آن را نخواهند داد.

 

همزمان با فلسطین شهرهای دیگر دنیا نیز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که مصادف بود با روز جهانی قدس در حمایت از فلسطین و رهایی قدس شاهد برگزاری تجمعات و راهپیمایی های گسترده بود. در آفریقای جنوبی، هند، پاکستان،‌افغانستان، سوریه، یمن، انگلیس و... مردم به راهپیمایی پرداخته و پرچم رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند./847/ب102/د

ارسال نظرات