۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۴۳۶۰۶۱
عضو ارشد حزب الله تأکید کرد؛

هلاکت سرکرده داعش واکنش حزب الله به جنایت شهرک القاع

رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان، ترور سرکرده داعش در منطقه القاع را اولین واکنش این حزب به انفجار تروریستی در این منطقه عنوان کرد.
حجت الاسلام هاشم صفی الدین رییس شورای سیاسی حزب الله

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از النشره، حجت الاسلام سید هاشم صفی الدین رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان در مراسم بزگداشت یکی از شهدای این حزب که در منطقه حاریص جنوبی برگزار شد، گفت: اگر بخواهیم لبنان را از خطر تکفیری ها در امان بداریم، باید به حمایت گسترده از ارتش و دستگاه های امنیتی پرداخته و به هیچ کس اجازه سنگ اندازی در راه آنان را ندهیم.

 

وی افزود: هیچ کشور خارجی نیز حق ندارد در کار ارتش و دستگاه های امنیتی دخالت کند زیرا این یک مساله داخلی است و ما وظیفه داریم به حمایت مالی و معنوی از این نهاد بپردازیم.

 

عضو ارشد حزب الله، وحدت سیاست و گفتمان گروه های سیاسی علیه گروه های تکفیری را یکی دیگر از راه های دور نگهداشتن لبنان از تکفیری ها دانست و تصریح کرد: پس از آنکه به وجود دشمن تکفیری به نام داعش و النصره و ... اتفاق نظر یافتیم باید اولویت خود را بر مقابله با آنها متمرکز کنیم . سخن گفتن سیاستمداران درباره خطر تروریسم و عدم انجام اقدام عملی نمی تواند فایده ای داشته باشد.

 

حجت الاسلام صفی الدین برافراشتن نقاب سیاسی و رسانه ای از حامیان تروریسم را خواستار شد و اظهار داشت: برخی چنین وانمود می کنند که جبهه النصره و احرار الشام و سایر گروه های تروریستی با داعش فرق دارند و با این مساله می خواهند به توجیه جنایت های این گروه ها بپردازند. این گروه ها گرچه دارای اسامی مختلفی هستند اما از یک اندیشه و فرهنگ و پروژه نشأت گرفته و باید در راستای وفای به خون شهدا در برابر این جنایتکاران بایستیم.

 

وی درباره انفجار تروریستی چند روز پیش در شهرک القاع لبنان نیز گفت: این اقدام یک نمونه ای است که احتمال دارد در هر شهر و روستای لبنان رخ دهد چرا که داعش برای سراسر کشور برنامه دارد اما این برنامه به فضل ارتش و مقاومت و هوشیاری مردم ناکام مانده است.

 

رییس شورای اجرایی حزب الله در پایان خاطر نشان ساخت: لبنان توانایی خروج موفق از این جنگ و تهدیدهای تروریستی را دارد. به هلاکت رسیدن یکی از رهبران ارشد داعش در القاع نیز اولین انتقام برای خون شهدای این منطقه به شمار می آید.

 

گفتنی است نیروهای مقاومت اسلامی لبنان با موشک و از فاصله نزدیک ، یک مرکز فرماندهی در الزویتینه در بلندی های القاع در راس بعلبک درمنطقه بقاع شمالی را هدف قرار دادند که در این عملیات، ابوخطاب، سرکرده داعش به همراه تعدادی از عناصر داعش کشته شدند./980/ب902/د

مترجم: محمدرضا جایروند

ارسال نظرات