۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۴۳۶۳۷۴

خنثی‌شدن عملیات داعش علیه مساجد شیعیان کویت

وزارت کشور کویت اعلام کرد مقامات امنیتی این کشور موفق به انهدام سه هسته تروریستی مرتبط با داعش شدند که قصد اجرای حملات تروریستی علیه مساجد شیعیان کویت را داشته اند.
مسجد امام صادق کویت

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از العالم، وزارت کشور کویت از وجود ۵ تبعه این کشور از جمله یک پلیس و یک زن در هسته‌های منهدم‌ شده خبر داد که بیانگر میزان نفوذ داعش در این کشور است.

 

اصلی ترین عضو هسته نخست، جوانی ۱۸ ساله به نام «طلال نایف رجا» تبعه کویت است که به نیت خود برای انفجار یکی از مساجد شیعیان در استان حولی در روز عید فطر اعتراف کرده است.

 

وی که از داعش دستور می‌گرفت، می‌گوید که قصد داشته خودش به انجام این عملیات اقدام و یا کسی را برای این منظور اجیر کند و برنامه‌ای برای حمله به یکی از ادارات وابسته به وزارت کشور داشته است.

 

هسته دوم، یک خانواده کویتی است که با گروه تروریستی داعش بیعت کرده که مهم‌ترین عضو آن فردی به نام علی محمد عمر است که بعد از پیوستن به داعش در رقه زندگی کرده بود و مادرش به نام حصة عبدالله محمد را نیز از رقه آورده بود.

 

مادر، پسر اول خود به نام عبدالله عمر را برای پیوستن به داعش راهی عراق کرده و بعد از کشته‌شدن او، فرزند دوم یعنی علی را که متهم این پرونده است؛ به رهاکردن تحصیل در انگلیس و رفتن به سوریه تشویق کرده است.

 

این متهم گفته است که در انگلیس مهندسی پتروشیمی خوانده و در رقه هم به عنوان مسؤول راه‌اندازی میادین نفتی و گازی تصرف‌شده به دست داعش فعالیت کرده است.

 

و اما سومین هسته تروریستی از یک پلیس کویتی به نام عبدالله مبارک محمد و فرد دیگری به نام مبارک فهد مبارک و نفر سوم از اتباع کشورهای حاشیه خلیج فارس تشکیل شده که نفر سوم همچنان فراری است.

 

وزارت کشور کویت می‌گوید که این پلیس در قاچاق سلاح کلاشنیکوف، گلوله و سایر مهمات مشارکت داشته است.

 

هسته‌های خفته تروریستی مرتبط با داعش به سرعت در حال افزایش در کویت هستند. چنان که در نوامبر سال گذشته نیز پلیس این کشور، گروهی را که سیستم‌های دفاع هوایی و کمک‌های مالی برای داعش می‌فرستادند، بازداشت کرده بود./847/ب102/د

ارسال نظرات