۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۴
کد خبر: ۴۳۶۸۵۲

درخواست از دولت میانمار برای حمایت از مسلمانان این کشور

رهبران مسلمان میانمار از دولت این کشور خواستند که از اقلیت مسلمان حمایت کند.
میانمار

به گزارش خبرگزاری رسا، در پی تظاهرات بوداییان افراطی و تندرو علیه مسلمان و تخریب دو مسجد در فاصله زمانی ۸ روز، رهبران مسلمان میانمار از دولت این کشور خواستند که از اقلیت مسلمان حمایت کند.

 

به نقل از ایکنا، «کیو ساو»، از مسوولان سازمان اسلامی «مولاوی» میانمار در این باره گفت: مسلمانان میانمار پس از حادثه تخریب مسجد در شهرک «باکانات» واقع در ایالت راشین(شمال میانمار) که یک هفته پیش به وقوع پیوست در حالتی از ترس و نگرانی زندگی می‌کنند.

 

وی افزود: مسوولان امنیتی در دستگیری مجرمان شکست خورده‌اند و همین مسئله می‌تواند منجر به شعله‌ورشدن دامنه اقدامات خشونت‌آمیز علیه مسلمانان بدون کوچکترین مجازات شود.

 

رییس شورای امور اسلامی میانمار نیز با ارساله نامه‌ای به « تین چیاو»، رییس جمهور این کشور، از دولت خواست که درباره حوادث اخیر تخریب مساجد تحقیق کند و افرادی که در ویرانی این اماکن عبادی دست داشته‌اند را مجازات کند.

 

این در حالی است که از آغاز ماه جولای میلادی، هزاران نفر از بوداییان ملی‌گرا با تظاهرات در شهرها و مناطق مختلف این کشور نسبت به استفاده دولت این کشور از لفظ «مسلمانان ایالت راخین» به جای «اقلیت مسلمان روهینگیا» معترض هستند.

 

همچنین، تخریب دو مسجد در فاصله زمانی ۸ روز که در ایالت «کاشین» و منطقه مسلمان‌نشین «باگو» در میانمار به وقوع پیوست با واکنش کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد مواجه شد

.

روبرت کولفیل، سخنگوی کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد در نشستی مطبوعاتی، نسبت به افزایش اقدامات خشونت‌آمیز علیه مسلمانان در میانمار ابراز نگرانی کرد و دولت این کشور را به اتخاذ اقدامات فوری برای ممانعت از وقوع حوادث ناشی از تعصب دینی تشویق کرد./982/ب102/n

ارسال نظرات