۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۴۳۷۹۷۷

شهر یورک انگلیس صاحب یک مسجد جدید شد

مراحل ساخت مسجد جدید شهر یورک انگلیس به پایان رسید و قرار است ابتدای هفته آینده با حضور گسترده مسلمانان افتتاح شود.
مسلمانان انگلیس

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری York press، مراحل ساخت مسجد جدید شهر یورک انگلیس به پایان رسید و از مسلمانان این شهر دعوت به عمل آمده است که در مراسم افتتاحیه این مسجد که قرار است ابتدای هفته آینده برگزار شود، شرکت کنند.

 

مراحل ساخت فاز نخست مسجد جدید شهر یورک که در خیابان Lawrence این شهر واقع شده به پایان رسیده است.

 

مبس سرو، مدیر مسجد جدید شهر یورک در این ارتباط اعلام کرد که مسجد قدیمی شهر به مدت بیش از 30 سال قدمت دارد و گنجایش تمامی مسلمانان علاقه مند به شرکت در نماز جماعت را ندارد.

 

وی خاطرنشان کرد که نماز جماعت از چند هفته قبل در مسجد جدید برگزار می شد، اگر چه ساختمان آن نیمه کاره بوده و احتیاج به نصب تجهیزاتی نظیر دستشویی و سیستم صوتی داشت.

 

مدیر مسجد جدید شهر یورک تاکید کرد که در مجموع مبلغ 1.5 میلیون پوند برای ساخت این مسجد هزینه شد که از این میزان مبلغ 1050000 پوند آن کمک های مردمی از سوی ساکنان شهر یورک و سایر نقاط انگلیس بوده است.

 

مبس سرو، مدیر مسجد جدید شهر یورک انگلیس افزود که هیچ برنامه ای برای تخریب مسجد قدیمی شهر وجود ندارد و از ساختمان آن مسجد برای برگزاری مراسم های اجتماعی استفاده خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد که مراسم افتتاحیه مسجد جدید شهر یورک انگلیس عصر روز یکشنبه هفته آینده برگزار می شود و تمامی مردم شهر با هر دین و آیینی می توانند در این مراسم شرکت کنند./990/ب902/د

ارسال نظرات